خبرگزاری کار ایران

سرهنگ حافظ شریفی تاکید کرد:

هشدار به شهروندان اردبیلی درباره کلاهبرداری با فروش خودرو در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای اردبیل درباره کلاهبرداری از طریق فروش ماشین در فضای‌مجازی هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ حافظ شریفی در این‌باره گفت: با توجه به وصول پرونده‌های مشابه به این پلیس و نتیجه بررسی‌ها حاکی از آن است که این روزها کلاهبرداری از شهروندانی که قصد خرید خودرو از طریق وب‌سایت‌های فضای مجازی را دارند رو به افزایش است که مراتب پیشگیری و رسیدگی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفته است.

وی افزود: برخی افراد سودجو با سوء‌استفاده از حسن اعتماد هموطنان اقدام به تبلیغ و فروش خودروهایی گران‌قیمت در سایت‌های معروفی که در این زمینه فعالیت دارند می‌کنند که در اصل، این خودروها وجود ندارند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل درباره شگرد مجرمانه این کلاهبرداران گفت: کلاهبرداران با قرار دادن تصاویر خودروهای لوکس و گران‌قیمت و درج مشخصات آنها در سایت‌های مذکور، ‌قیمت پایین‌تر از قیمت واقعی را برای کالا در نظر می‌گیرند و با این کار قصد فریب و کلاهبرداری از مشتریان دارند.

وی بیان‌کرد: کلاهبرداران طی تماس مشتریان به ازای بازدید و خرید خودرو از آنها مبلغی معادل یک‌درصد قیمت مندرج خودرو در وب‌سایت را طلب کرده و به آنها نشانی‌های جعلی برای بازدید خودرو اعلام می‌کنند.

سرهنگ شریفی خطاب به عموم مردم تاکید‌ کرد: به هیچ عنوان فریب تصاویر و اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را نخورید چراکه تغییر هویت، جنسیت و جعل نام و مشخصات و نشانی در فضای مجازی به راحتی اتفاق می‌افتد.

وی گفت: با توجه به افزایش پرونده‌های متشکله در این زمینه و با تحقیقات گسترده پلیس فتا تاکنون عاملان همه پرونده‌های متشکله در این زمینه دستگیر و به دست قانون سپرده‌ شده‌اند؛ لذا می‌طلبد که هموطنان گرامی توصیه‌های پلیسی را جدی گرفته تا در دام چنین افراد کلاه‌برداری قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتای اردبیل در پایان با یادآوری ماده 13 قانون جرائم رایانه‌ای(سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه) و مجازات علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از 20 تا 100 میلیون ریال یا هر دو مجازات، از هموطنان عزیز خواست ضمن هوشیاری و رعایت قوانین در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی  WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، پیوند ثبت گزارش‌های مردمی اعلام و یا با مراجعه به پلیس فتا استان خود با ما در میان بگذارند.

کد خبر : ۴۳۷۰۵۴