خبرگزاری کار ایران

وزیر فناوری واطلاعات مطرح کرد:

دولت موظف به رفع نیازهای استان است/ سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی در کردستان

وزیر فناوری، ارتباطات و اطلاعات دولت را موظف بە قدردانی و رفع نیازهای مردم کردستان دانست.

بە گزارش ایلنا به نقل از پایگاە اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، محمود واعظی در جمع مردم کامیاران  و در مسجد جامع این شهر با بیان اینکە کردستان از جملە استان‌هایی بود کە با رای ۷۲ درصدی بە دولت تدبیر و امید روی خوش نشان داد، افزود: ما در دولت موظف هستیم قدردان این رویکرد مردم باشیم و لازم است نیازهای استان را برطرف کنیم.
 
وی با اشارە بە اینکە استان مرزی کردستان باید آیینە ایران باشد، ادامە داد: باید برای توسعە زیرساخت‌های کردستان برنامەریزی مناسب صورت بگیرد.
 
واعظی مشکل بیکاری را عمدە مشکل کشور و بە تبع آن کردستان دانست و افزود: دولت خود بطور کامل واقف بر مشکلات است و از آغاز بکار دولت یازدهم  تمام تلاشش در راستای مشکلات بودە است.
 
وی از جملە تلاش‌های دولت را بە سرانجام رساندن برجام، لغو تحریم ها، افزایش صادرات نفت، مناسب‌سازی در روابط خارجی و کنترل تورم ذکرکرد و اظهار داشت: تورم ۴۰ درصدی در آغاز بکار این دولت هم اکنون بە هشت درصد رسیدە است.
 
وزیر فناوری، ارتباطات واطلاعات همچنین رشد منفی اقتصاد از شش و هشت دهم درصد درسال ۹۲ بە چهار و چهاردهم مثبت اقدام دیگر دولت در ساماندهی اقتصاد دانست و گفت: تاکنون نیمی از واحدهای تولیدی کوچک ومتوسط با تزریق نقدینگی بە چرخە تولید برگشتەاند و تا پایان سال ۷۵ هزار واحد تولیدی دیگر احیا خواهند شد.
 
محمود واعظی همچنین از ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در دولت تدبیر و امید خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم رفتە رفتە با بهبود وضعیت مالی دولت این روند با سرعت بیشتری تداوم یابد.
 
وی همچنین طرح بیمە سلامت را از دیگر اقدامات ارزندە دولت برشمرد و گفت: با اجرای این طرح تحولی اساسی در نظام سلامت کشور بە وجود آمد.
 
واعظی همچنین کردستان را جزو اولویت‌های دولت برای توسعە ذکر کرد و افزود: ما می‌خواهیم کردستان در امنیت کامل و توسعه یافتە باشد.
 
این مقام دولتی همچنین از تلاش برای متصل کردن ۴۲ روستای شهرستان کامیاران بە اینترنت و تجهیز شهرستان بە نسل سوم تلفن همراە خبر داد و اضافە کرد: برای بە ثمر رسیدن این طرح‌ها حدود ۱۰ میلیارد تومان سرمایە‌گذاری شدە است.
 
وی همچنین از افزایش پهنای باند اینترنت شهرستان کامیاران بە سە برابر خبر داد و افزود: تا پایان دولت یازدهم نسل چهارم تلفن همراە بە شهرستان کامیاران خواهد رسید و ۷۰ روستای دیگر بە اینترنت دسترسی خواهند داشت کە بە این منظور نیز ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتە شدە است.

کد خبر : ۴۳۶۳۱۵