خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه خبرداد:

راه آهن کرمانشاه با 250 میلیارد تومان اعتبار بهار آینده به اتمام می‌رسد

استاندار کرمانشاه از به پایان رسیدن راه آهن این استان با اعتبار 250 میلیارد تومان تا پایان بهار آینده خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از استانداری کرمانشاه، اسدالله رازانی یکی از علت‌های مهم عقب ماندگی استان کرمانشاه را نبود زیرساخت ریلی عنوان کرد و گفت: با آمدن قطار به کرمانشاه بی‌گمان روند توسعه در این منطقه از شتاب بیشتری برخوردار خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: پروژه بزرگ راه آهن غرب کشور پس از سال‌ها سکون و رکود در دولت تدبیر و امید با وجود همه تنگناهای مالی به ثمر رسید و اکنون در حال اتمام است.
 
این مقام عالی گفت: زمان مطلوب برای بهره‌برداری از این پروژه در ماه‌های ابتدایی سال آینده است و امیدواریم ایستگاه قطار کرمانشاه در اردیبهشت ماه به بهره‌برداری برسد.
 
وی اعتبار این پروژه در سال جاری را 149 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای عالی اداری و در حضور روحانی اعلام کردند در صورت تخصیص صد در صدی این مبلغ، پروژه راه آهن غرب را تا قبل از پایان سال به اتمام خواهند رساند.
 
رازانی تصریح کرد: تا این لحظه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی 250 میلیارد تومان بابت این پروژه پرداخت کرده و این مبلغ به خزانه رفته است.

وی عنوان کرد: این میزان 100 میلیارد بیشتر از اعتبار سال جاری طرح است و انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی به وعده خود عمل کند.

رازانی در پایان افزود: در این میان مدیریت ارشد استان نیز کاملاً با جدیت روند اجرای این پروژه را تا زمان بهره‌برداری دنبال می‌کند.

کد خبر : ۴۳۶۰۹۲