خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی:

تحقق مصوبات سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به آذربایجان‌غربی تشریح شد

رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی از تحقق بخش مهمی از توافقات سفر سال‌جاری محمدباقر نوبخت به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، ناصر حضرتی پیش‌بینی ردیف ویژه اعتباری به میزان 1000 میلیارد ریال برای ارتقای شاخص‌های توسعه استان را مهمترین دستاورد لایحه بودجه سال 1396 برای آذربایجان‌غربی دانست و گفت: این موضوع در سفر دکتر نوبخت به استان طرح و مورد تایید ایشان قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه مصوبات دیگری هم در حوزه های سلامت و حمل و نقل استان تحقق یافته، افزود: افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی از دیگر دستاوردهای مهم برای استان در لایحه بودجه سال 1396 است.

حضرتی با اعلام این خبر که ظرفیت تخت‌های بیمارستان در حال احداث ارومیه از450 تخت در قانون بودجه 1395 به 600 تخت در لایحه بودجه سال 1396 ارتقا یافته، ادامه داد: از آنجا که سرانه تخت بیمارستان در استان پایین‌تر از متوسط کشوری است، افزایش تخت‌های بیمارستانی به همراه تکمیل شدن بیمارستان‌های در حال احداث استان، موجب ارتقای شاخص شاخص سلامت در استان خواهد شد.

 وی گفت: بر این اساس احداث بیمارستان 600 تختخوابی ارومیه در قالب دهکده سلامت آغاز خواهد شد.

حضرتی با بیان اینکه در لایحه بودجه 1396 برای دو پروژه مهم استان نیز که نقش اساسی در توسعه تجارت و توریسم با کشورهای همسایه دارند برای اولین بار ردیف بودجه‌ای اختصاص یافته، گفت: برای پروژه "احداث راه اصلی خوی– قطور- رازی" 100 میلیارد ریال و برای پروژه "بهسازی راه اصلی نقده–پیرانشهر- تمرچین" 100 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و اعتبار پروژه "بزرگراه ارومیه– سرو" نیز با افزایش 4 برابری به رقم 200 میلیارد ریال افزایش یافته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان اظهار کرد: احداث راه‌های مرزی «خوی– قطور-رازی» و «نقده –پیرانشهر-تمرچین» و بزرگراه «ارومیه –سرو» موجب سهولت تردد و تجارت با کشورهای همسایه و همچنین باعث افزایش مبادلات اقتصادی استان با کشورهای خارجی خواهد شد.

کد خبر : ۴۳۶۰۵۲