خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت:

رویکرد دینی مذهبی سهمی از برنامه بودجه حوزه‌های عمرانی و غیرعمرانی، فرهنگ و ورزش و هنر است

شهردار رشت؛ رویکرد دینی مذهبی را سهمی از برنامه بودجه حوزه‌های عمرانی و غیرعمرانی، فرهنگ و ورزش و هنر برشمرد.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا قانع مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت اظهارداشت: در ایام اربعین توفیقی برای همکاران شهرداری رشت شد که تحت عنوان خدام العترت به کربلای معلی اعزام شوند.

وی از شهردار و اعضای شورای شهر رشت برای حمایت از این کاروان و از حضور علوی رئیس کمیسیون برنامه وبودجه، موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت و کارگرنیا، شوقی ورجبی به خاطر بازدید از کاروان درکربلا تقدیر و تشکر کرد.

علوی به عنوان ناظرشورا درستاد اربعین اظهار داشت: بعنوان همراه کوچک این کاروان مسائلی را برای اطلاع شهردار و مجموعه مدیریت شهری و همکاران و رسانه‌ها می‌گویم، اتفاقی که امسال در شهرداری رشت رقم خورد سرآغازی برای سرچشمه خیر و برکات شهر رشت بود، دوستان لباس خدمت پوشیدند و بدون هیچ منت و دستمزدی درشرایط سخت زحمت کشیدند.

وی از شهرداری رشت پیشنهاد تشکیل کمیته فرهنگی اقتصادی برای برنامه‌ریزی ارتباط بین‌الملل با کشور عراق را مطرح کرد. و خواستار تخصیص بودجه ازسوی شهرداری در بودجه‌های سنواتی این عرصه شد.

 ثابت قدم شهردار رشت در بیانات خود رویکرد دینی مذهبی را در سهمی از برنامه بودجه حوزه‌های عمرانی و غیرعمرانی، فرهنگ و ورزش و هنربرشمرد.

ثابت قدم اظهارداشت: عوامل اجرایی چنین موضوعاتی باید یک برنامه پیش‌بینی شده را دنبال کند و باید پشتیبانی بهتری انجام دهیم چراکه اینگونه هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری انسانی است و فرهنگ‌سازی را به دنبال دارد.

وی باتوجه به اینکه شهرهای عراق را از نظر لوکیشن و تفکر استراتژی شهرهای کلان، مناسب مراوده اجتماعی اقتصادی دانست بر نیاز به رابطه‌ای که علاوه بر مراوده صرفا مذهبی براساس تشیع نیز باشد، تاکید کرد.

شهردار رشت فرهنگ دوستی و برادری را از نظر جغرافیا و منطقه خاورمیانه باکشور عراق در تصدی امور فرهنگی برای ارتقای فرهنگ انسانی درخانواده، شهر و استان، حایز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: ادامه این مراودات می‌تواند در جریان مسائلی مثل جنگ سوریه باشد.

ثابت قدم در پایان این برنامه با لوح تقدیر و هدیه سفر زیارتی مشهد مقدس از اعضای کاروان تجلیل کرد.

کد خبر : ۴۳۵۹۱۱