خبرگزاری کار ایران

19 هزار جوانان لرستانی در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج هستند

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان در استان لرستان گفت: 19 هزار نفر جوانان لرستانی در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد؛ علی یاورعزیزپور با اشاره به اینکه 19 هزار نفر جوانان لرستانی در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج هستند، افزود: برخی از بانک‌ها به نحو احسن همکاری خود را با این ستاد انجام می‌دهند و متاسفانه برخی دیگر تمایلی به همکاری ندارند.

 وی با معرفی بانک‌های برتر در پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان اظهار داشت: بانک ملی و پست بانک بیشترین منابع خود را در اختیار جوانان قرار داده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به بررسی وضعیت اعتبارات قرض‌الحسنه ازدواج اخذ شده از سامانه ازدواج، عنوان کرد: نام بردن از بانک‌های برتر در این حوزه؛ در راستای قدردانی و معرفی به مردم انجام می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف برخی بانک‌ها و موسسات گفت: اینکه بانک‌های غیرفعال نیز معرفی می‌شوند، برای اعلام برای هم‌راستا شدن آنها با سایر بانک‌هاست و هیچ قصد و غرضی وجود ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان، در بین بانک‌های دولتی، بانک ملی را بهترین بانک در استان و کشور در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج معرفی کرد و گفت: بانک ملی 120 درصد منابع خود را به پرداخت تسهیلات ازدواج اختصاص داده و پست بانک نیز با اختصاص 100 درصدی منابع خود به عنوان دومین بانک در این حوزه معرفی شده است.

*** بانک تجارت در پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان ضعیف عمل کرده

علی یاور عزیزپوردر ادامه رتبه بانک تجارت شعبه لرستان در پرداخت تسهیلات را  بیست و هفتمین بانک کشور در بین بانک‌های دولتی عنوان کرد و گفت: این بانک با 2 هزار و 989 نفر بیشترین صف انتظار را برای جوانان در شرف ازدواج ایجاد کرده و هم‌اکنون به‌رغم این منابع و پرداخت‌ها، همچنان صف انتظار در لرستان معادل رقم 19 هزار و 194 نفر است.

وی در ادامه گفت: این در حالی است که بانک تجارت در سراسر کشور در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج عملکرد خوبی دارد ولی در لرستان این وضعیت به وجود آمده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: عمدتا این صف مربوط به سال 95 است و موارد جزئی آن مربوط به سال گذشته است.

علی یاورعزیزپور؛ موسسه اعتباری کوثر و بانک سامان را به ترتیب با پرداخت 100 درصد و 97 درصدی منابع خود به عنوان برترین بانک‌های خصوصی در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج در لرستان معرفی کرد و گفت: بانک اقتصاد نوین و بانک آینده در این حوزه ضعیف عمل کرده‌اند.

وی گفت: بانک اقتصاد نوین از 420 میلیون منابع خود فقط 2 مورد و رقمی معادل 20 میلیون تسهیلات ازدواج پرداخت کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با توجه به رشد ازدواج در استان از بانک‌ها خواست در این زمینه همکاری بیشتری انجام شود تا از افراد در صف انتظار کاسته شود.

کد خبر : ۴۳۵۹۰۳