خبرگزاری کار ایران

فرماندار ری:

شهرستان ری قابلیت استان شدن را دارد

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۸۷۶

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: ساختار شهرستان ری و منابع و ظرفیت‌های آن به این شهرستان قابلیت استان شدن را داده است.

به گزارش ایلنا، هدایت‌الله جمالی‌پور گفت: شهرستان ری در بخش کشاورزی در تولید گوشت و لبنیات رتبه اول استان تهران را کسب کرده و همچنین به لحاظ ساختاری از 5 استان کشور بزرگتر است و از لحاظ صنعتی بزرگتر از 18 استان در رتبه سیزدهم و در حوزه صنفی بزرگتر از 21 استان رتبه دهم کشوری را دارا است.

وی با اشاره به دیگر ظرفیت‌های شهرستان ری اظهار داشت : قرار گرفتن 5 زندان ، فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)، کانون نگهداری اموال و ملزومات تجاری و بزرگترین انبارهای کشور و پایانه حمل و نقل در شهرستان ری همه نشان‌دهنده آن است که این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که با توجه به این ویژگی ها قابلیت استان شدن را دارد .

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: اگر به شهرستان‌ری توجه ویژه شود تا این شهرستان به استان تبدیل شود علاوه بر اینکه به نفع مردم تهران و ری است می‌تواند در توزیع امکانات کمک شایانی به اهالی ری کند که این کار نیازمند قانون، نگاه دولت و وزارت‌کشور است تا با بررسی‌ها و کارشناسی‌های مورد نظر این امر مهم تحقق یابد.

وی تصریح کرد : شهرستان ری به استناد قانون تقسیمات کشوری شهرستانی مستقل است لذا جایگاه شهرستان‌ری به لحاظ ساختار اداری و فرمانداری ویژه از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است که متاسفانه بسیاری از مردم و نخبگان با برداشت غلط این شهرستان را مستقل نمی‌دانند.

جمالی‌پور یادآور شد: با توجه به اینکه شهرداری منطقه 20 در مرکز شهرستان‌ری واقع شده و این امر خلاف قانون ماده دو حریم شهرها است(براساس این ماده شهرستان و شهرها نمی‌توانند به حریم دیگر شهرستان‌ها و شهرها تجاوز کنند)اما از قدیم شهرداری منطقه 20 وجود داشته و خللی ایجاده نکرده هر چند ما باید در راستای نظام جمهوری اسلامی به قانون عمل کنیم لذا این امر نشان‌دهنده عدم استقلال شهرستان ری نیست بلکه شهرداری منطقه 20 وظیفه خدمات شهری در مرکز شهرستان ری را برعهده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز