خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگی وزارت‌بهداشت خبر داد:

افزایش سهم وزارت‌بهداشت از سرانه ناخالص ملی/ اختصاص ردیف بودجه به انجمن‌های علمی

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۸۲۶

مدیرکل فرهنگی وزارت‌بهداشت با بیان اینکه سهم وزارت‌بهداشت از سرانه ناخالص ملی در دولت گذشته 2.5 درصد بود، گفت: این سهم در دولت‌فعلی به 5 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا از انزلی، حسام‌‌الدین علامه عصر  امروز در نشست منطقه‌ای انجمن‌های علمی دانشجویان که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دهکده ساحلی این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه در وزارت علوم به دنبال مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انجمن علمی هستیم و اکنون 8 هزار انجمن علمی فعال در سطح وزارت‌علوم تشکیل شده، افزود: علاوه بر آن، 200 اتحادیه دارای برنامه اصولی در وزارت‌علوم شکل گرفته است.

مدیرکل فرهنگی وزارت‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه انجمن‌های علمی در وزارت‌بهداشت براساس اصل شایستگی‌های فردی شکل گرفته، اظهار کرد: هدف ما ارتقای شایستگی‌های فردی و توانمندی‌های دانشجویان است.

جهان به سمت هوش مصنوعی می‌رود

وی افزود: به‌دلیل گسترش الکترونیک و تسهیل در ارتباطات علمی و علوم بین رشته‌ای، تغییرات بسیار گسترده‌ای در علم به وجود می‌آید و گستردگی و الکترونیکی شدن علم به توانمندی و شایستگی افراد بستگی دارد.

علامه با تاکید بر اینکه باید بدانیم مسیر علم به کدام سمت در حرکت است، افزود: انتظار می‌رود براساس پیش‌بینی‌ها آینده‌پژوهی خلاقانه و تولیدی توسط نخبگان شکل بگیرد تا ذهن‌های خلاق پیش‌بینی کنند انسان در سال‌های آینده به کدام طرف می‌رود و چه هدفی دارد و خلاقیت‌ها را به وجود آورد.

وی افزود: در جهانی که دارد به سمت هوش‌مصنوعی پیش می‌رود اگر خودتان را در زمینه دانش مغز رشد ندهید آینده خوبی پیش رو نخواهید داشت. امروز بزرگترین مجامع دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی شریف بر هوش‌مصنوعی و سلامت کار می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت‌بهداشت با تاکید بر اینکه  مهارت‌های ارتباطی مبحث مهم و ضروری جامعه است، اظهار کرد: نهادهای دانشجویی در واقع جایی است که باید درست حفظش کنیم و در آن مهارت‌های ارتباطی را آموزش بدهیم.

نباید به همه چیز  از دید قانون نگاه کرد

علامه با بیان اینکه نباید به همه چیز  از دید قانون نگاه کرد، افزود: باید با فرهنگ‌سازی مسائل را به هنجار جامعه تبدیل کرد.

وی با تاکید بر نگاه صحیح به مسائل فرهنگی و عدم سطحی‌نگری بیان داشت: محیط علمی حرمتی دارد که باید حفظ شود اما نه اینکه فقط یک تابلو بر سردر دانشگاه‌ها نصب شود که در آن میزان لوازم آرایش، نوع دوچرخه یا عواملی از این قبیل را مشخص کرده باشد.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه گاهی صرفاً خواسته‌ایم از اولویت دینی استفاده کنیم، تاکید کرد: الگوسازی متناسب با فرهنگ جامعه کاری است که باید انجام دهیم و تابه‌حال صورت نگرفته است.

اختصاص ردیف بودجه به انجمن های علمی وزرات بهداشت

مدیرکل فرهنگی وزارت‌بهداشت با بیان اینکه سهم وزارت‌بهداشت از سرانه ناخالص ملی در دولت گذشته 2.5 درصد بود، تصریح کرد: این سهم در دولت فعلی به 5 درصد افزایش یافته و متوسط جهانی آن 8درصد است.

علامه به برنامه‌های سلامت وزارت بهداشت اشاره  کرد و گفت: فرهنگ و تغییر رفتار در سلامت از جمله برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است.

وی در پایان از اختصاص ردیف به انجمن‌های علمی وزارت‌بهداشت در بودجه سال 96 خبر داد.

افزایش سهم وزارت‌بهداشت از سرانه ناخالص ملی/ اختصاص ردیف بودجه به انجمن‌های علمیافزایش سهم وزارت‌بهداشت از سرانه ناخالص ملی/ اختصاص ردیف بودجه به انجمن‌های علمیافزایش سهم وزارت‌بهداشت از سرانه ناخالص ملی/ اختصاص ردیف بودجه به انجمن‌های علمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز