خبرگزاری کار ایران

منتجب نیا در اراک:

فریاد دانشجو فریاد یک ملت بیدار است

قائم مقام حزب اعتماد ملی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در اراک گفت: امنیتی کردن فضای دانشگاه‌ها موجب بروز تخلفات مالی شد.

به گزارش ایلنا، رسول منتجب نیا در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: عده‌ای دانشگاه را پدیده‌ای منفی می‌خوانند و سعی بر محدود کردن آن دارند، این در صورتی است که بنیانگذار انقلاب اسلامی، دانشگاه را مبدأ تمام تحولات می‌دانست و با آزاد کردن تفکر دانشگاهیان عزت را به آنها برگرداند. دانشگاه سرنوشت یک ملت را تعیین می‌کند. بنابراین تنها راه تغییر سرنوشت یک ملت، ایجاد تغییر در دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: دانشگاه نهاد خاص  است، اراده، درک و شعور یک ملت است، لذا اگر بگوییم دانشجو تبلوری از پویایی جامعه است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم. اگر محدودیت و سانسور حاکم بر دانشگاه باشد و دانشجو نتواند از اختیار خود استفاده کند، دانشگاه زنده‌ای نخواهیم داشت که نتیجه آن وجود جامعه‌ای مرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: دانشجو چشم ،گوش و زبان ملت است و می‌بایست انتقادات و اعتراضات خود را بیان کند. نمی‌توان با محدود کردن فضای دانشگاه، دانشجو را محدود و یک ملت را نابینا، ناشنوا و لال کرد. فریاد دانشجو فریاد یک ملت بیدار است.

منتجب نیا بیان داشت: در دولت گذشته صدای دانشجو را خاموش کرده و مانع فعالیت انجمن‌های اسلامی و سایر انجمن‌های دانشجویی شدند. آنها می‌دانستند اگر دانشجو اجتماع کند، فریاد خواهد زد. وقتی جلوی فریادهای این قشر را گرفتند، نوبت به اختلاس و دزدی از بیت المال رسیدو حیثیت یک ملت را در سطح بین‌الملل مخدوش ساختند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی، سکوت دیروز دانشجویان را دلیل اصلی مشکلات امروز جامعه دانست و گفت: حوادث سال‌های گذشته به دلیل آن بود که هشت سال با ستاره دار کردن اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها را در فضای سکوت فرو بردند در نتیجه همان سکوت می‌توان امثال زنجانی‌ها را پیدا کرد. دانشجو تا زنده است باید بخروشد و انتقادات خود را فریاد زند تا با مقابله با متخلفین، این جامعه اصلاح شود.

وی در خصوص عدم ترس از ایجاد تغییر و اصلاح گفت: باید تغییر ایجاد شود و دانشگاهیان نترسند، چراکه دانشجو به عنوان بزرگترین پتانسیل یک ملت آیینه تمام‌نمای جامعه است و می‌بایست به آن احترام گذاشت.

وی افزود: دانشجویان، باید خود را آماده کنند تا در سال آینده حماسه بیافرینید تا حسن روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری خود زمام امور را در دست گیرد، هر چند که بدخواهان نخواهد و نگذارند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با انتقاد از بستن فضای سیاسی دانشگاه‌ها گفت: دانشجو را نمی‌توان با محدودسازی و سانسور از تفکر واداشت. به آنها توصیه می‌کنم تنگ نظری نکنید، ممکن است امثال مطهری و منتجب‌نیا را ممنوع کنید، ولی بدانید این ملت امثال مطهری‌ها زیاد دارد.

منتجب‌نیا ادامه داد: مسئولان کشور می‌بایست فضا را باز کرده و هنر سخن گفتن با دانشجو را بیاموزند؛ چراکه توسل به زور ابزار عاجزان و بی‌هنران است، انسان‌های هنرمند هرگز به زور و تزویر رو نخواهند آورد.

در ادامه این نشست منتجب نیا در پاسخ به دلیل لغو برخی سخنرانی‌ها، گفت: اینکه سخنرانی‌ها در گوشه‌ای از کشور لغو می‌شود، امری غیرقانونی است؛ امام جمعه نباید حرف‌های غیرقانونی مطرح کند. متعجبم از عده‌ای که در برابر این اقدامات سکوت می‌کنند. معنا ندارد در جامعه‌ای که رهبر و قانون اساسی دارد، چنین اقداماتی صورت گیرد و برخی پایشان را از گلیمشان درازتر کنند.

منتجب نیا در پاسخ به این سؤال که چرا عده‌ای از نتیجه انتخابات ایالت متحده آمریکا خوشحال شده‌اند و آن را لغو برجام می‌دانند، گفت: همان‌هایی که مخالف برجام بودند بعد از روی کار آمدن ترامپ خوشحال شدند و نتیجه انتخابات امریکا را به سود خود دانستند. به این افراد باید گفت مگر برجام برگ برنده حسن روحانی در انتخابات آتی است که در صورت تأخیر در اجرای آن دولت وی آسیب ببیند. برجام نتیجه نرمش قهرمانانه‌ای بود که رهبر دستورش را صادر کرد. در حال حاضر برجام استوار و محکم به روند خود ادامه خواهد داد و مسئولان دولتی خود را برای همه شرایط آماده کرده‌اند.

کد خبر : ۴۳۵۷۶۷