خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرای پروژه بدنه‌سازی بازار کرمان خبر داد:

اتمام پروژه بدنه‌سازی در بخش‌های مهیای کار بازار اختیاری کرمان

مدیر اجرای پروژه بدنه سازی بازار کرمان از اتمام پروژه بدنه سازی در بخش‌های مهیای کار بازار اختیاری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، انجم شعاع گفت: پروژه بدنه سازی بازار سرپوشیده کرمان در بخش‌های مختلف در حال انجام است.
 
وی یادآورشد: بخش اول بدنه سازی در بازار اختیاری (از میدان ارگ تا اواسط بازار جنب مسجد حاج آقاعلی) انجام پذیرفته و بخش دوم آن در بازار وکیل (از مسجد حاج آقا علی تا قدمگاه) در حال انجام است.
 
مدیر اجرای پروژه بدنه سازی بازار کرمان با اشاره به اینکه این پروژه در بخش‌های مختلف همچون اصلاح ستون، آجرکاری، نماسازی، تعویض درب‌ها و ... در حال انجام است، خاطرنشان کرد: جمع آوری و تعویض درب‌ها به صورت یک نواخت اولین اقدام در اجرای این پروژه است.
 
انجم شعاع با تاکید براینکه غلاف‌هایی در ستون‌ها برای سیستم‌های خدماتی و امنیتی از قبیل کابل‌های مخابراتی، برق و ... جانمایی شده است، گفت: در این پروژه تنها تعویض درب صورت نگرفته است بلکه استحکام بخشی و اصلاح گوشواره ها لازمه این کار است.
 
وی افزود: هم اکنون در بازار وکیل پس از بکارگذاشتن تیرآهن در بالای سردرب مغازه‌ها، قاب کاشی به صورت یک نواخت و طرح قدیمی جایگزین تابلوهای کنونی می‌شود.
 
مدیر اجرای پروژه بدنه‌سازی بازار کرمان از اتمام کار در بخش‌های مهیای کار در بازار اختیاری خبر داد و یادآورشد: در بازار اختیاری ستون‌ها غیرقابل ترمیم بودند و همین امر موجب شد تا ستون‌ها از ابتدا ساخته شوند اما این مشکل در بازار وکیل وجود ندارد.
 
انجم شعاع با تاکید براینکه بازار بزرگ کرمان علاوه بر بی‌توجهی مسئولان، مورد بی مهری بازاریان و کسبه قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: برخی از دیواره‌ها و ستون‌های بازار توسط بازاریان و کسبه تراشیده شده و به مرور زمان تصرف شده‌اند و علارغم تشکیل پرونده قضایی و طرح دعوی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اما تاکنون هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است.
 
وی تاکید کرد: انتصاب رزم حسینی برای استان کرمان نعمتی الهی بود که موجب شد تا بازار کرمان که در آستانه مرگ بود، احیا و مرمت شود لذا همگان بویژه کسبه و بازاریان باید از این همت و فضای بوجود آمده به بهترین نحو استفاده کنند.
 
مدیر اجرای پروژه بدنه‌سازی بازار کرمان از هماهنگ بودن شرکت‌های مخابرات و برق خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با بازاریان و کسبه تعامل خوبی برقرار شده است لذا پس از ساخت درب و ایجاد فضای تخریبی در مغازه‌ها، نسبت به بدنه‌سازی با حضور خود کسبه صورت می‌پذیرد.
 
انجم شعاع در پاسخ به این سئوال که هر شب چه تعداد کارگر مشغول به کار هستند، گفت: تعداد کارگران بستگی به میزان کار دارد.
 
 طی مشاهدات میدانی به عمل آمده از ساعت 21:30 لغایت 22:30، بیش از 18 کارگر در بازار وکیل مشغول به فعالیت بودند.
 
در گفتگو با چند نفر از کارگران، هر شب کارشان را از ساعت 20 کلید می‌زنند و ساعت 24 پس از استراحت کوتاه و صرف شام، تا ساعت 4 بامداد به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

کد خبر : ۴۳۵۵۹۵