خبرگزاری کار ایران

برای اولین‌بار در منطقه ۲۰ انجام شد؛

بهره‌برداری از مرکز حمایت از معلولین ضایعه نخاعی در جنوب تهران

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۳۹۴

اولین مرکز حمایت از معلولین ضایعه نخاعی در پهنه جنوب تهران، با حضور شهردار منطقه 20 افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از اولین مرکز حمایت از معلولین ضایعه نخاعی گفت: این مرکز بر اساس وظیفه انسانی و تدبیر شهردار تهران در راستای خدمات رسانی بهینه و فراهم‌سازی بستر فعالیت‌های اجتماعی اقشار خاص به ویژه معلولان ضایعه نخاعی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و همزمان با هفته معلولین به بهره برداری رسید.

صفوی به روحیه بالا و با انگیزه این اقشار خاص اشاره کرد و افزود: یکی از مراکز کوثر منطقه 20 نیز در حوزه آموزش مهارت و اشتغال معلولین فعالیت می‌کند و مدیریت شهری از هیچ کوششی برای حمایت و کمک به این افراد دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه فراهم سازی امکانات عمومی و سهولت تردد برای معلولین از مهمترین اولویت های مدیریت شهری است، گفت: از ابتدای سال جاری، 200 نقطه مناسب سازی شده و این در حالی است که بیش از یک هزار مقطع طی سال های اخیر در منطقه 20 مناسب سازی و همسطح سازی شده است تا دسترسی معلولین به معابر شهری تسهیل شود.

شهردار منطقه 20 پیشنهاد تشکیل کمیته ای مشترک با حضور نمایندگان اقشار خاص و اداره بهزیستی را عنوان کرد تا فعالیت های عمرانی و ترافیکی که ویژه معلولین انجام می‌شود در راستای رفع نیازهای واقعی این افراد انجام شود.

محمد رحیم فاضلی‌نژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری نیز در این مراسم ضمن قدردانی از مجموعه اقدامات مدیریت شهری گفت: 16 هزار و 954 نفر معلول در شهرری و جنوب تهران داریم که دارای معلولیت های مختلف ذهنی، جسمی، حرکتی، اعصاب و روان و نابینایی هستند.

فاضلی نژاد با اشاره به اینکه این افراد خاص نیازمند خدمات متفاوت و ویژه هستند، افزود: شرایط حمایت و رسیدگی به این افراد در شهرری مناسب است ولی همچنان به دنبال افزایش خدمات رسانی و میزان رضایت بخشی این افراد هستیم.

مرکز حمایت از معلولان ضایعه نخاعی شهرری اولین تشکلی است که با هدف ارائه خدمات ICF( ارزیابی معلول) با عضویت 328 معلول ضایعه نخاعی شکل گرفته است و خدمات حمایتی از جمله کاردرمانی، مشاوره، سلامت و بهداشتی به اعضاء ارائه می کند.

آئین‌افتتاح این‌مرکز با حضور شهردار و مدیران ارشد شهرداری‌ منطقه 20 ، مدیر اداره‌ بهزیستی شهرری و تعدادی از معلولین ضایعه نخاعی شهرری برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز