خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سنندج:

همسایگی با افغانستان درگرایش جامعه را به دام اعتیاد تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۷۰۱

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سنندج گفت: همسایگی با افغانستان گرایش جامعه را به دام اعتیاد بیشتر کرده است .

به گزارش خبرگزاری ایلنا از سنندج، موحد امان اللهی در دهمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان سنندج که با حضور اعضاء در فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در جلسات فرمانداری به دفعات مکرر و متنوعی در زمینه آسیب های مبارزه با مواد مخدر برگزار شده است و مولفه‌های مختلفی در بحث مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد که درآن دخیل هستند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

وی گفت: در جامعه امروزه میان خانواده هایی که از نظر مالی و معیشتی، حتی سطح تحصیلات بالای برخوردار هستند به  آسیب مواد مخدر دچار شده اند لذا اعتیاد گریبان سطح کلیه اقشار جامعه را فرا گرفته است.

معاون امنیتی اجتماعی فرمانداری بحث آگاهی در جامعه را بسیار مهم خواند و افزود: علم و سواد نتوانسته است در میان برخی از افراد تحصیل کرده تاثیر گذار باشد و از این مهم تفکیک کند چرا که اقشار تحصیل کرده جامعه نیز دچار اعتیاد به مواد مخدر شده اند.

امان اللهی بیان داشت: با توجه به گسترده بودن معضل اعتیاد در جامعه، یکی از دلایل اصلی آن می‌تواند همسایگی با کشور افغانستان باشد چرا که این کشور تولید کننده سنتی مواد مخدر است و کمال هم نشینی در این قضیه بیشتر تاثیرگذار بوده است.

وی عنوان کرد: مواد صنعتی مخدر اخیرا به سبد کالای معتادان اضافه شده است و بر اساس گزارش و مستندات موجود بسیاری از این افراد نیز برای مبتلا کردن جوانان به این معضل برنامه ها و اهداف خاصی دارند.

معاون فرماندار سنندج بیان کرد: هم مرز بودن استان کردستان یکی از مشکلات اصلی ورود مواد مخدر است که بدون هزینه زیاد و به راحتی با کشفیات صورت گرفته مواد پیش ساخته صنعتی به این استان وارد می شود که با هدف گرفتار کردن جوانان این مرز و بوم صورت می گیرد.

امان اللهی بیان کرد: علاج و حل موضوع اعتیاد در جامعه هزینه‌های بسیاری برای فرد فرد این جامعه در بر دارد و امیدواریم در همه عرصه های پیشگیری، درمان و مقابله تصمیمات اساسی گرفته شود.

وی گفت: باید هر سازمان و نهادی با توجه به وظیفه خود در رابطه با مدیریت کنترل و مقابله عرضه کنندگان مواد مخدر برخورد جدی با قاچاقچیان داشته باشند که بتوانند تقاضا را کاهش دهند و این معضل را درجامعه به حداقل برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز