خبرگزاری کار ایران

علیزاده خبر داد:

مجتمع فرهنگی و هنری در ارومیه احداث می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای‌شهر ارومیه احداث مجتمع فرهنگی و هنری در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا علیزاده امامزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: احداث مجموعه فرهنگی و هنری توسط شورای اسلامی شهر ارومیه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این‌خصوص لازم است از توان سرمایه گذاران بهره گرفته شود، تصریح کرد: ایجاد چنین مجموعه فرهنگی و هنری زمینه جذب هرچه بیشتر فعالان این حوزه  را فراهم می‌کند و دنبال آن توسعه فرهنگ و هنر را در ارومیه در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه در این خصوص شاهد ایجاد فضای فرهنگی و هنری جدید نیز در شهر خواهیم بود، یاد آور شد: در این زمینه علاوه بر منسجم تر شدن کارهای فرهنگی، زمینه های ایجاد اشتغال نیز برای جوانان جویای کار و علاقه مند به هنر و فرهنگ فراهم می آید.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده این مجتمع فرهنگی و هنری در قالب بخش اداری، سالن سینما و سالن فرهنگ، فروشگاه ، گالری عکس، نمایشگاه کتاب و بخش های دیگر خواهد بود و هنرمندان و فرهنگیان می توانند در این مجتمع به سهولت به امورات خود بپردازند.

علیزاده یادآور شد: ایجاد چنین مجتمع‌هایی می‌تواند اهالی هنر و فرهنگ ارومیه را گرد هم آورد تا با کنار هم بودن نقطه نظرات خود را به یکدیگر انتقال داده و برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر ارومیه گام بردارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون در حال طرح اقدامات، مطالعات و طرح توجیهی احداث مجتمع فرهنگی و هنری در ارومیه هستیم، ادامه داد: لازم است سرمایه‌گذاران در این زمینه بیش از پیش فعال باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای‌شهر ارومیه شناسایی استعدادها در این مجتمع فرهنگی را از دیگر مزیت‌ها عنوان کرد و گفت: در ارومیه استعدادها در حوزه فرهنگ و هنر مورد شناسایی قرار نمی‌گیرند و در بسیاری از موارد شاهد نادیده گرفته شدن استعدادها هستیم و انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران و فعالان خیّر در حوزه فرهنگ هنر نیز بتوانند از جوانان در تهیه فیلم و سایر تولیدات فرهنگی و هنری بیش از پیش حمایت کنند.

کد خبر : ۴۳۴۵۹۲