خبرگزاری کار ایران

اتفاقی که در هیاهوی رسانه‌ها گم شد؛

اقدام فداکارانه کارکنان آموزش و پرورش شهرستان نیمروز

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۵۵۵

کارکنان آموزش و پرورش شهرستان نیمروز در اقدامی فداکارانه نشان دادند که روحیه ایثار و نوعدوستی همچنان در بین مردم استان سیستان و بلوچستان جاری و ساری است.

به گزارش خبرنگارایلنا از زاهدان، همه ساله شروع فصل سرما در استان سیستان و بلوچستان روایت خاص خود را دارد.سیستان و بلوچستان تنها استانی است که از نعمت گاز بی بهره است و به همین سبب آماده سازی وسایل گرمایشی آن هم با سوخت نفت سفید پروسه ای زمان‌بر و گاه طاقت فرساست .

این‌روزها و آن هم درست در زمان انتشار خبری در رسانه های مختلف با موضوع فقدان وسایل گرمایشی در مدارس سیستان و بلوچستان، اقدام ارزشمندی از سوی یکی از ادارات سطح استان صورت گرفت که نه خودِ متولیان آن اداره تمایلی برای نشر آن داشتند و نه رسانه ای سراغی از آنان گرفت .

برای دانستن چند و چون این اقدام‌فداکارانه به سراغ احمد امیرشاهی‌مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیمروز رفتیم. امیرشاهی پس از آنکه دانست این تماس تلفنی به چه منظوری انجام شده، به این علت که چنین اقدامی با نیت دیگری صورت گرفته و اگر قرار بود انتشار یابد خودمان نیز می توانستیم چنین کاری را انجام دهیم از پاسخ دادن خودداری کرد!

عباس شیخی کبیر معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان نیمروز در گفتگوی تلفنی در خصوص اقدام ارزشمندی که در این اداره صورت گرفته است، اظهار کرد : همه ساله در آستانه فصل سرما و شروع فعالیت وسایل گرمایشی معمولا بازدیدهای میدانی توسط گروه‌های مختلف در سطح شهرستان انجام می شود .

وی افزود: امسال نیز به سبب استقرار سامانه هوای سرد و پس از مصوبات ستاد بحران، این بازدید ها بر اساس اطلاعیه‌های صورت‌گرفته پیش از استقرار این سامانه و زودتر از موعدسال‌های قبل‌صورت گرفت و طی‌همین بازدیدها مشخص شد که مدرسه ابتدایی"سیده بتول زیرک" که مهرماه امسال توسط خیرین افتتاح شده و مجهز به سیستم گرمایشی شوفاژ است به علت عدم راه اندازی با مشکل مواجه است .

معاون پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش نیمروز خاطر نشان کرد: برای اینکه خلاء این سیستم رفع شود و دانش آموزان با هوای سرد در فرآیند یاددهی – یادگیری مواجه نشوند جلسه‌ای در اداره آموزش و پرورش برگزار شد و طی این جلسه مقررشد به سبب اینکه درآموزش و پرورش دانش‌آموز محوریت دارد ، وسایل گرمایشی مستقر در اداره به این مدرسه انتقال داده شود .

شیخی کبیر اضافه کرد: ساعت 9 شب همان روز همکاران اداری وسایل گرمایشی را با سوخت موجود در اداره آماده و راس ساعت 6:30 دقیقه صبح روز بعد این وسایل به مدرسه منتقل و روشن شد تا با شروع فرآیند یادگیری در ساعت 7 صبح کلاس مطبوعی برای دانش آموزان و معلمین فراهم شود .

وی در پایان و با اشاره به اینکه هنوز که هنوز است وسایل گرمایشی این اداره در مدرسه استقرار دارد، گفت: این اقدام تنها مختص به همین سال نبوده و همکاران فهیم و فداکار ما سال گذشته نیز در بخشی از ایام سرما ، وسایل گرمایشی خود را در اختیار مدرسه متوسطه اول ائمه اطهار 2 قرار دادند .

کارکنان‌ارزشمند آموزش و پرورش نیمروز بدون‌آنکه نگاه‌دوربینی به سمت آنان باشد،حاضرشدند روزهای کاری خود را در سرما سپری کنند تا دانش‌آموزان‌شان در شرایط بهتری در کلاس‌های درس حاضر شوند .

گاهی فداکاری تنها بذل جان‌نیست و جلوه‌های بارز معلمی در چنین مواردی روی می‌دهد.این قبیل رویدادهای ارزشمند نشان می‌دهد که روح معلمی در این دیار تا چه میزان زنده و جاری است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز