خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار؛

نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان مرکزی گشایش یافت

استاندار مرکزی در آئین گشایش نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان در اراک، گفت: کتاب و کتابخوانی به عنوان اولین ابزار توسعه فرهنگ باید گسترش یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی اظهار کرد: کتاب آسمانی قرآن معجزه بزرگترین پیامبر خاتم (ص) است که 255 بار کلمه کتاب، 582 مرتبه واژه علم، 2 بار کلمه قلم در آن تکرار شده است.
 
 زمانی قمی افزود: اولین سوره‌ای که بر حضرت محمد(ص) نازل شد سوره علق بوده و بعد از خلقت آدم و عالم در قرآن به قلم اشاره شده است که این مهم نشان از اهمیت کتاب، قلم در دین مبین اسلام است.
 
وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده، مطالعه 68 درصد در کاهش استرس افراد تاثیر دارد و موجب توانمند سازی و جلوگیری از بروز آلزایمر می‌شود.
 
استاندار مرکزی بیان کرد: کتاب و کتاب‌خوانی در کنار ابزار روز دنیا عوامل رشد و پیشرفت جامعه است که باید این ابزار حفظ و برای پیشرفت و توسعه کشور و استان مورد بهره‌برداری قرار گیرند.
 
نماینده ولی فقیه در استان نیز با یادآوری 16 آذر و روز دانشجو، گفت: دانشگاهیان و دانشجویان با حضور گسترده در نمایشگاه‌های کتاب و عرضه محصولات فرهنگی باید رسالت خود در مبارزه با دسیسه‌های استکبار و دشمنان اسلام و انقلاب به اثبات رسانده و برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و کشور تلاش کنند.
 
آیت الله دری نجف آبادی افزود: مسئولان، دانشگاهیان و نویسندگان برای ترویج احکام اسلام و قرآن در جامعه در کنار برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و عرضه محصولات فرهنگی باید توجه ویژه به آسیب‌شناسی فضای مجازی داشته باشند.
 
وی ادامه داد: کتاب و محصولات فرهنگی فاخر فرصت ارزشمندی برای حرکت در قله‌های علم و دانش در کشور به شمار می رود که هرگونه غفلت از این فضاها خسارت‌های جبران ناپذیری را برای کشور به همراه دارد.
 
امام جمعه اراک گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برای کشور است که هنرمندان متعهد و انقلابی و نویسندگان فاخر باید مرزداران اصلی این عرصه باشند تا پرچم را به دست صاحب اصلی انقلاب و اسلام برسانند.
 
گفتنی است در این آئین که برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز حضور داشتند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان نیز سخنانی را بیان کرد.
 
 نهمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی از روز شنبه، ۱۳آذرماه آغاز و تا پنجشنبه، ۱۸ آذرماه در محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی غرب کشور در اراک دایر خواهد بود.

این نمایشگاه در ۱۵۰ غرفه و به همت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری مؤسسه نمایشگاه فرهنگی هنر ایران و شرکت نمایشگاه بین‌المللی غرب ایران برپا شده است.

کد خبر : ۴۳۴۵۱۴