خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنایع فرش دستباف اصفهان مطرح کرد:

آمریکا مقصد 10 درصد از فرش دستباف صادراتی/ مشکلات پیش‌پای فروش فرش دستباف به توریست‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۳۸۳

رئیس انجمن صنایع همگن فرش دستباف استان اصفهان گفت: رشد فروش فرش دستباف در بازار داخلی به توریست ها، مستلزم این است که آنها بتوانند از کارت های اعتباری خود نظیر ویزاکارت استفاده کنند که ایجاد چنین امکانی در حال پیگیری از سوی بانک‌های داخلی است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، باقر صیرفیان با اشاره به اهمیت این صنعت برای کشور، میزان تولید این محصول را سالانه بیش از چهار و نیم میلیون مترمربع عنوان کرد و افزود: در استان اصفهان حدود 300 هزار بافنده وجود دارد.

وی با تشریح وضعیت بازار فرش دستباف و مشکلات آن، بیان کرد: کارآفرینان این حوزه، تمام سرمایه خود را به این کار وارد کرده اند اما با وجود رکود دچار ضرر شده اند که قرار بود در برابر رکود، کارت های اعتباری خرید کالا به خریداران داده شود اما این طرح هم عملیاتی نشده است.

رئیس‌انجمن صنایع همگن فرش دستباف استان‌اصفهان ادامه داد: در این شرایط، اندک کالایی هم که به خارج صادر می‌شود، در صورت مرجوع شدن، با آن مانند واردات برخورد و مشمول پرداخت گمرک کلان می شود.

وی با بیان اینکه حدود 10 درصد از صادرات فرش دستباف ایران به امریکاست، اظهار کرد: رشد فروش فرش دستباف در بازار داخلی به توریست ها، مستلزم این است که آن ها بتوانند از کارت های اعتباری خود نظیر ویزاکارت استفاده کنند که ایجاد چنین امکانی در حال پیگیری از سوی بانک های داخلی است.

صیرفیان با بیان اینکه مواد اولیه این صنعت، وارداتی است، عنوان کرد: واردات ابریشم تا پیش از این به صورت قاچاق بود و همین موضوع باعث می‌شد خرید آن صرفه اقتصادی داشته باشد، اما اکنون با طرح جلوگیری از قاچاق کالا، ابریشم گران می‌شود و در این شرایط رکود، قیمت فرش دستباف را افزایش می دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز