خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

استان کردستان دارای ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و هنری است

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۲۸۳

استاندار کردستان با بیان اینکه استان کردستان یک استان فرهنگی است، گفت: این استان دارای ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و هنری در همه‌ عرصه‌های فرهنگ و هنر، به‌ویژه در تئاتر و هنر نمایشی است.

به گزارش ایلنا، زاهدی در اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی کردستان که در مجتمع فرهنگی و هنری سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه هنرمندان در عرصه‌ تئاتر توانمندی بالایی از خود نشان داده‌اند، خاطرنشان کرد: این توانمندی باعث می‌شود که این هنرمندان در عرصه‌ ملی و بین‌المللی حضور بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: تئاتر یکی از قدیمی‌ترین هنرهای بشری است و اولین هنری است که انسان قبل از اینکه کلام خلق شود با حرکت منظور خود را منتقل کرده است.

استاندار کردستان گفت: در کشور ما عمده مفاهیمی از گذشته چه در قالب هنرهای آیینی و چه در قالب هنرهای طنز در کشور از نمایش‌های عمومی گرفته تا بحث تعزیه و نمایش‌های آئینی داشته‌ایم .

زاهدی با بیان اینکه هنر تئاتر در کشور با کمبودهای فراوانی مواجه است، گفت: متأسفانه در سطح کشور به‌ اندازه کافی سالن برای اجرای تئاتر نداریم که از مشکلات جدی در این حوزه است.

وی به عقد تفاهم‌نامه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  به‌منظور ایجاد پلاتو در استان کردستان اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه پنج سالن نمایش در چندین شهر استان ایجاد شود.

استاندار کردستان ادامه داد: پروژه تالار فرهنگ جزو پروژه‌های ملی است که بیش از یک دهه از آغاز عملیات ساخت آن می‌گذرد و امسال اعتبارات استانی به این پروژه داده‌ایم تا بتوانیم مدت دو سال آینده آن را به بهره‌برداری برسانیم.

زاهدی افزود: تنها عاملی که موجب زنده نگه‌داشتن تئاتر شده است، انگیزه و علاقه و همتی است که هنرمندان با کمترین امکانات دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز