خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی:

۳۹ هزار معلول در آذربایجان غربی وجود دارد

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۳۹ هزار معلول در استان تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش‌خبرگزاری‌ایلنا از ارومیه، سعید فریور صبح شنبه در مراسم بزرگداشت ۱۳ آذر سالروز روز جهانی معلولان اظهارداشت: هم اکنون ۵۵۰ نفر دانشجوی معلول و ۲۵۰۰ دانش آموز معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند که هزینه های تحصیلی آنان پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به توانمندی‌های معلولان در عرصه‌های مختلف جهانی عنوان کرد: این موفقیت‌ها مصداق توانمندی و خودباوری بوده موفقیت‌های معلولانی چون "سیامند رحمان" دل میلیون‌ها ایرانی را شاد و موجبات غرور ملی را فراهم ساخته است.

فریور با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۶۱ مرکز توانبخشی در استان به جامعه معلولان خدمت ارائه می‌کنند، گفت: کلیه خدماتی که معاونت توانبخشی ارائه می‌کند در قالب آموزشی، کمک هزینه دانشجویی و دانش‌آموزی و پرداخت هزینه‌های توانبخشی و معلولان است.

فریور در ادامه با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی محیط صرفا برای استفاده از معلولان نبوده و کودکان و سالمندان نیز از مناسب سازی محیط بهره‌مند می‌شوند، اعلام کرد: باید تمام مردم جامعه از زیرساخت‌ها و فضای عمومی شهر استفاده کنند.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مناسب سازی جزو نیازهای اصلی معلولان محسوب می شود از مسئولان امر درخواست کرد که در این خصوص فعال تر باشند.

قربانعلی سعادت با بیان اینکه این روز فرصت مغتنمی برای بررسی نیازها و مشکلات جامعه معلولان بشمار می رود افزود: کارهای بر زمین مانده برای معلولان در حدی است که اقدامات انجام یافته را تحت الشعاع قرار داده است.

استاندار آذربایجان غربی توجه به نیازهای معلولان از جمله تامین امکانات ورزشی را مهم دانست و از متولیان امر درخواست کرد در این خصوص تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

کد خبر : ۴۳۴۱۵۹