خبرگزاری کار ایران

ربیعی در مراسم افتتاح ساختمان بهزیستی کیش:

کمک هزینه مددجویان بهزیستی افزایش می یابد/ الزامی شدن آزمایش ژنتیک برای زوج های جوان

asdasd
کد خبر : ۴۳۳۸۲۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح ساختمان بهزیستی کیش گفت: در برنامه ششم توسعه سعی شده مبلغ کمک هزینه به مددجویان به معادل حداقل حقوق و دستمزد مستمری بگیران حدود 300 هزار تومان افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با اشاره به ضرورت خدمات رسانی به مددجویان به ویژه مددجویان نیازمند گفت: بسیاری از مددجویان بهزیستی از توان مالی خوبی برخوردار نیستند و کمک هزینه به این مددجویان در حال حاضر به ازای هر نفر ماهانه  53 هزار تومان است.

وی افزود : در برنامه ششم توسعه سعی شده است این مبلغ به معادل حداقل حقوق و دستمزد مستمری بگیران حدود 300 هزار تومان افزایش یابد.

ربیعی گفت: طرح غربالگری ناشنوایی، تنبلی چشم و آلزایمر طرح هایی است که با موفقیت در کشور اجرا شد و طرح غربالگری ژنتیک برای زوج های جوان نیز در دستور کار وزارتخانه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به منظور پیشگیری از تولد کودکان اوتیسم و ناهنجار (عقب ماندگان ذهنی) به زودی آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج برای زوج های جوان الزامی می شود.

ربیعی خاطر نشان کرد: جشنواره تئاتر معلولان از فردا در تهران و اصفهان آغاز می شود و اختتامیه این مراسم در اصفهان است.

وی گفت: این جشنواره به منظور توانمندسازی معلولان و با هدف مشارکت اجتماعی آنان برگزار می شود.

ربیعی از راه اندازی سامانه طلاق در 11 استان کشور خبر داد و گفت: این سامانه به منظور شناسایی کودکان طلاق و حمایت از آسیب دیدگان پدیده طلاق  راه اندازی می شود.

انوشیروان محسنی رئیس سازمان بهزیستی کل کشور در مراسم افتتاح ساختمان جدید بهزیستی کیش گفت: در حال حاضر 5 میلیون و 200 هزار نفر در کشور زیر پوشش بهزیستی هستند و خدمات مختلفی شامل گفتار درمانی ، کاردرمانی ، مشاوره ، آب درمانی و .... دریافت می کنند.

وی افزود: شناسایی به موقع ، ارائه خدمات استاندارد به معلولان بسیاری از مشکلات آنان را برطرف می کند  و معلولان سریعتر می توانند  به جامعه باز گردند.

رئیس بهزیستی کیش گفت : این ساختمان با 900 متر بنا در 4 طبقه با تجهیزات کامل برای خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی ساخته شده است.

شقایق کهورزاده افزود: برای این ساختمان 30 میلیارد ریال هزینه شد که 4 نیکوکار ( برادران ریسمان سنج و آقای موسی زاده ) تمام هزینه های ساخت این مجموعه  را تقبل کردند.

زمین این بنا را نیز سازمان منطقه آزاد کیش اهدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز