خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی:

آگاهی کارفرمایان از قوانین در کاهش جرائم بیمه ای تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۴۳۳۷۶۴

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: آگاهی کارفرمایان از قوانین و مقررات بیمه ای در کاهش جرائم بیمه ای بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا،  محمد علی عباس زاده در دیدار ریاست اتاق بازرگانی خراسان شمالی بر توسعه همکاری ها با این اتاق به منظور کاهش مشکلات بیمه ای کارفرمایان تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات امروز تامین اجتماعی بی اطلاعی اقشار مختلف جامعه از قوانین و مقررات بیمه ای است.

وی اظهارداشت: متاسفانه جامعه بیمه شدگان و کارفرمایان در مواقعی به دلیل همین عدم اطلاع زمانی به سازمان مراجعه می کنند که دچار مشکل شده و این مشکل حاد گشته و کار از کار گذاشته است.

وی تصریح کرد: این درحالی است که با مراجعه به موقع و آشنایی با حق و حقوق خود می توانند از بروز این مشکلات جلوگیری کنند.

عباس زاده خواستار برقراری روابط حسنه هر چه بیشتر با اتاق بازرگانی با توجه به مرتبط بودن این اتاق با کارفرمایان شد و گفت: با همکاری این اتاق و تعاملات بیشتر با کارفرمایان بدهکار واحدهای تولیدی می توانند در جهت حل مشکلات بیمه ای این واحدها قبل از اینکه مشکل حاد شود اقدام لازم را انجام دهند.

وی از اتاق بازرگانی به عنوان اهرمی مناسب برای وصول مطالبات و دفاع از حق و حقوق کارفرمایان و بیمه شدگان یاد کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی یاد آور شد: در این راستا می توان با همکاری بیشتر اسامی کارفرمایان بدهکار را به اتاق اعلام کرد تا با پیگیری اتاق بازرگانی نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند.

وی افزود: با این اقدام در صورت امکان نسبت به تقسیط بدهی این واحدها اقدام لازم صورت می گیرد تا جلوی جرایم بیشتر گرفته شود.

عباس زاده متذکر شد: براساس قانون این اداره کل اختیارات تام برای قسط بندی بدهی کارفرمایان بدهکار تا 36 قسط را دارد که کارفرمایان می توانند از این امتیاز استفاده کنند تا منجر به جرایم بیشتر نشود.

وی برای برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با مشکلات بیمه ای برای کارفرمایان به منظور آشنایی هر چه بیشتر آنها با دعوت از کارشناسان بیمه ای این اداره کل اعلام آمادگی کرد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز در این دیدار برای برگزاری دوره آموزشی مرتبط با مشکلات بیمه ای برای کارفرمایان اعلام آمادگی کرد.

وی با تاکید بر توسعه تعاملات با این اداره کل، گفت: هرچه روابط فی مابین اتاق بازرگانی و تامین اجتماعی بیشتر باشد بی شک مشکلات مرتبط نیز کاهش می یابد.

وی افزود: باتوجه به اینکه تمامی واحدهای تولیدی و کارفرمایان به نوعی با تامین اجتماعی و بیمه مرتبط هستند توسعه تعاملات با این نهاد می تواند باعث رفع مشکلات این حوزه شود.

صمدی اظهار داشت: در این راستا به منظور آشنایی هرچه بیشتر کارفرمایان با قوانین و مقررات بیمه ای اتاق بازرگانی آمادگی برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با قوانین بیمه ای برای این اقشار را دارد.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی طی برنامه ریزی انجام گرفته هر ماه جلسات و دوره های آموزشی متعددی را در حوزه های کاری مختلف برای کارفرمایان و مدیران واحدهای تولیدی برگزار می کند.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور در اولین فرصت ممکن دوره آموزشی قوانین بیمه ای نیز برای کارفرمایان با استفاده از اساتید مطرح کشور برگزار خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی متذکر شد: بی شک با آگاهی هر چه بیشتر کارفرمایان با این مسائل بیشتر در جریان قوانین مرتبط قرار گرفته و با اطلاع حقوق خود بیشتر نیز به آنها توجه می کنند که می تواند تاثیرگذاری خوبی در کاهش مشکلات این حوزه داشته باشد.

وی از خراسان شمالی به عنوان استانی کمتر توسعه یافته یاد کرد که نیازمند همراهی و همکاری هر چه بیشتر دستگاه های دولتی و خصوصی برای حل مشکلات و توسعه هر چه بیشتر استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز