خبرگزاری کار ایران

انتشار فراخوان پنجمین جشنواره سراسری وقف چشمه کردستان

فراخوان پنجمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در استان کردستان منتشر شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان این خبر گفت: این جشنواره در رشته‌های نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور در سنندج برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به موقوفات این جشنواره گفت: وقف امور خیریه، نیکوکاری، نقد بر موقوفه‌خواری، فرهنگ سازی وقف مشارکتی، کمک موقوف به حل نیازمندی‌های جامعه و حراست از موقوفات از جمله موضوع‌های این جشنواره است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان وقف و کودکان، وقف و ازدواج، وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف و قرآن، وقف و مساجد، وقف و درمان، وقف و محیط زیست و وقف و پیشرفت علم از موضوع‌های این جشنواره برشمرد.

وی همچنین به شرایط شرکت در جشنواره اشاره کرد و گفت: آثار باید از پویایی و نواوری برخوردار و متناسب با رویکرد وقف باشد و در آن نماد‌ها و نشانه‌های از وقف استفاده شود.

نوروزی با اشاره به اینکه هر شرکت کننده حداکثر می‌تواند پنج اثر به دبیرخوانه ارائه دهد ابراز داشت: فایل آثار با یکی از فرمت‌های jpg و یا tiff با کیفیت با کیفیت ۰۰۳ dpi در قالب لوح فشرده و یا ایمیل ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که مدارک آن‌ها به طور ناقص ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد و دبیرخانه جشنواره مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت کننده ندارد.

مدی کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان افزود: هنرمندان علاقمند به شرکت در این جشنواره در ساسر کشور می‌توانند آثار خود را تا پایان بهمن به ادرس کردستان، سنندج، اداره کل اوقاف و امور خیریه ارسال کنند.

از هفتم تا شانزدهم آذر به عنوان دهه وقف نام گذاری شده است.

کد خبر : ۴۳۳۶۴۴