خبرگزاری کار ایران

با بهبود فضای کسب و کار صورت گرفت؛

افزایش 51 درصدی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد شمال کشور

از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سالجاری میزان سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی به بیش از ۱۴۰۹۷ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش ایلنا از انزلی، امین افقی با بیان اینکه، از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سالجاری میزان سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی به بیش از ۱۴۰۹۷ میلیارد ریال رسیده است، اظهار کرد: این میزان طی مدت مشابه سال قبل حدود ۹۳۲۸ میلیارد ریال بوده است که نشان از رشد ۵۱ درصدی این شاخص اقتصادی دارد.

مدیر روابط عمومی منطقه آزاد انزلی تداوم برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان در جهت بهبود فضای کسب و کار و ارائه خدمات مؤثر به سرمایه گذاران از طریق ایجاد زیر ساخت‌ها و کاهش بروکراسی اداری در ارائه مجوزهای سرمایه گذاری درمنطقه آزاد انزلی را از دلایل عمده افزایش میزان سرمایه گذاری دراین منطقه عنوان کرد.

وی افزود: مجموع شرکتهای ثبت شده در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت معنوی این منطقه به ۲۷۸ شرکت افزایش پیدا کرده که در مقایسه با ۱۹۸ شرکت ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴۰ درصدی در این خصوص حکایت دارد.

افقی بیان داشت: ۲۴۱ شرکت ایرانی، ۳۰ شرکت خارجی، ۳ شعبه شرکت ایرانی و ۲ شعبه شرکت خارجی به همراه ۲ موسسه در طول هشت ماه سال ۹۵ در منطقه آزاد انزلی ثبت شده که براساس این آمار مجموع تعداد شرکت‌های ثبت شده درمنطقه آزاد انزلی ۲۷۸ شرکت است.

وی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت این شرکت‌ها بازرگانی، خدماتی و تولیدی است گفت: سرمایه اولیه مجموع ۲۷۸ شرکت ثبت شده در منطقه آزاد انزلی بالغ بر۹۹۹ میلیارد ریال اعلام شده و علاوه برآن سرمایه اولیه شرکتهای خارجی ثبت شده دراین منطقه و شعبه‌های آن‌ها، بالغ بر۲۷ میلیارد ریال عنوان شده است.

مدیر روابط عمومی منطقه آزاد انزلی تعداد شرکتهای ثبت شده از سال ۱۳۸۴ یعنی سال شروع به کار سازمان منطقه آزاد انزلی تا پایان آبان ماه سال ۱۳۹۵، را ۱۸۰۱ شرکت عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۷۳ شرکت خارجی و ۲۱ واحد آن شعبه شرکت‌های خارجی است.

وی تصریح کرد: اعضای هیأت مدیره شرکت‌های ثبت شده در منطقه آزاد انزلی دارای تابعیت کشورهای روسیه، هندوستان، آلمان، چین، پاکستان، تاجیکستان، تایلند، افغانستان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، سوریه، کره جنوبی، انگلستان، لهستان، سوریه، امارات متحده عربی، آذربایجان، ایتالیا، عراق، اوکراین، نیجریه، ترکیه، سوئد، گرجستان و یونان هستند که از ۳۳ تا ۱۰۰ درصد سهام شرکتهای ثبت شده را در اختیار دارند.

افقی، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره‌برداری انواع فعالیت‌های اقتصادی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد و معافیت گمرکی برای ورود کالای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی عنوان کرد.

کد خبر : ۴۳۳۶۱۷