خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان مطرح کرد:

شیوع آنفولانزای حاد پرندگان در مرغداری های هم جوار البرز/ هشدار به مردم برای خرید طیور زنده

asdasd
کد خبر : ۴۳۳۴۲۶

مدیرکل دامپزشکی استان البرز با اشاره به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در برخی مرغداری های همجوار استان البرز بر لزوم خودداری مردم از خرید طیور زنده تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، علی اصغر شریفی با بیان این که در هفته های گذشته 2 واحد مرغداری در منطقه ملارد استان تهران درگیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان شدند، گفت: به دلیل اینکه ویروس این بیماری از طریق هوا و پرندگان مهاجر منتقل می شود و این منطقه هم مرز با استان البرز است، تدابیر شدید امنیتی و بهداشتی در سطح واحدهای مرغداری استان اعمال شده است.

وی در ادامه با تاکید بر این که هیچگونه نگرانی از بابت سلامت مرغ و گوشت عرضه شده در واحدهای عرضه مجاز در استان وجود ندارد، افزود: کارشناسان این اداره کل با همکاری شهرداری با فروشندگان خرده موجود در سطح شهرستان های استان که اقدام به فروش هرگونه پرنده زنده می کنند، برخورد و در هفته گذشته بیش از 100 فروشنده پرنده در شهر کرج جمع آوری شدند.

شریفی با تاکید مجدد بر سلامت مرغ و گوشت های عرضه شده در واحدهای عرضه کننده مجاز، خاطرنشان کرد: در صورتی که این فرآورده ها دارای لیبل و مجوز بهداشتی دامپزشکی باشند، دارای سلامت کامل بهداشتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ورود و خروج ماشین های حمل طیور به استان به شدت کنترل می شود تا حتی یک مرغ بدون مجوز وارد استان نشود و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک به بیماری، نمونه خون به آزمایشگاه مرجع سازمان دامپزشکی ارسال می شود.

این مسئول در پایان، با اشاره به اینکه امکان شیوع این بیماری از طریق پرندگان مهاجر نیز وجود دارد، گفت: کنترل و پایش این پرندگان برعهده سازمان حفاظت محیط زیست است و این سازمان نیز با همکاری تنگاتنگی که با سازمان دامپزشکی دارند موظف شده است در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و یا لاشه مشکوک، نمونه خون آن را جهت ارسال به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی تحویل دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز