خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های البرز مطرح کرد؛

کاهش 50 درصدی مددجویان کانون اصلاح و تربیت زندان‌های استان

مدیرکل زندانهای استان البرز از کاهش 50 درصدی مددجویان معارض با قانون در کانون اصلاح و تربیت زندان‌های استان البرز در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، جبار باقری با بیان این مطلب گفت: این مهم با اقدامات حمایتی و مددکاری، معاضدت های حقوقی و همراهی مسئولین قضایی تحقق یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: فعالیت های مددکاری و جلب مساعدت های مردمی و مشارکت مراجع قضایی نقش حائز اهمیتی در بازگشت 50 درصدی مددجویان به اجتماع داشته است که در این راستا سال جاری از 53 نفر از شکات پرونده قضایی رضایت اخذ شده است .

مدیر کل زندان های استان البرز در ادامه با اشاره به حمایت های  خیرین و مردم استان البرز در موضوع آزادسازی زندانیان و مراقبت بعد از خروج مددجویان معارض باقانون زیر ۱۸سال خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا به این مدت حدود 3 میلیارد ریال جهت کمک به آزادی مددجویان کانون که قابلیت بازگشت به جامعه را داشته اند اختصاص یافته است.

این مسئول قضایی در ادامه با بیان این که بسیاری از مددجویان کانون معمولا یا بد سرپرست بوده یا فاقد سرپرست هستند و از داشتن فردی جهت پی گیری مشکلات قضایی و حقوقی محرومند گفت:  از این رو علاوه بر حضور مداوم مددکاران اجتماعی، مسئولان قضایی استان و از جمله قاضی اطفال استان البرز نیز مستقیما و از نزدیک در جهت رفع مشکلات و مسائل این قشر از زندانیان تلاش می کنند.

کد خبر : ۴۳۳۲۶۱