خبرگزاری کار ایران

با ورود سامانه جدید به غرب کشور صورت می‌گیرد؛

پیش بینی وزش باد شدید و بارندگی در لرستان

کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان گفت: همراه با فعالیت سامانه بارشی بر جو منطقه ، از بعد از ظهر روز چهارشنبه تا صبح روز شنبه، وزش باد شدید همراه با بارندگی در استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، زینب اکبری با اعلام این مطلب افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بدنبال فعالیت این سامانه بارشی در استان علاوه بر ابرناکی، کاهش دمای روزانه و نیز وزش باد شدید ، سبب بارندگی همراه با رعدوبرق می‌شود.

وی گفت: در نواحی مستعد، ریزش تگرگ و در مناطق سردسیر ، کوهستانی و ارتفاعات، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان یادآور شد: شدت بارش‌ها از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه خواهد بود که بر همین اساس توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. سامانه بارشی از چهارشنبه در بروجرد فعال می‌شود.

***سامانه بارشی از چهارشنبه در بروجرد فعال می‌شود

رئیس اداره هوا‌شناسی بروجرد نیز با اعلام اینکه سامانه بارشی از فردا چهارشنبه به صورت پراکنده درمنطقه فعال شده و از روز پنجشنبه بر شدت آن نیز افزوده خواهد شد، افزود: براساس پیش‌بینی‌ها و نقشه‌های هوا‌شناسی، این سامانه که از فردا در منطقه فعال شده، به مدت سه روز منطقه را فرا خواهد گرفت.

بهروز یاراحمدی اضافه کرد: اوج بارش‌ها پنجشنبه و جمعه بوده و احتمال آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد.

رئیس اداره هوا‌شناسی بروجرد اظهار کرد: دمای هوا هم اکنون در بروجرد سه درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت با ۲ درجه کاهش روبرو بوده است.

یاراحمدی ادامه داد: با ورود این سامانه به منطقه، بارش‌ها در ارتفاعات و گردنه‌ها به صورت برف بوده که به رانندگان توصیه می‌شود موارد ایمنی را در سفر رعایت نمایند.

وی میزان بارندگی در سال زراعی جاری را ۲۸میلی‌متر عنوان کرد و یادآور شد: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰میلی‌متر بوده که امیدواریم با ورود سامانه بارشی در روزهای آینده این کمبود بارش‌ها جبران شود.

کد خبر : ۴۳۳۲۰۷