خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

آغاز اجرای طرح کریدور گردشگری کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: برای اجرای طرح کریدور گردشگری بیستون تا کرمانشاه گام‌های مهمی برداشته شده و بزودی روند اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه، اسدالله رازانی در جلسه طرح کریدور گردشگری کرمانشاه خاطرنشان ساخت: اجرای این طرح از چند مدت گذشته با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت که خوشبختانه تاکنون اقدامات مهمی برای تسریع در اجرای آن صورت گرفته و بزودی اجرای آن آغاز خواهد شد.
 
وی اظهار داشت: مسیر کرمانشاه بیستون به کرمانشاه را به عنوان یک کریدور گردشگری که دارای جاذبیت‌ها و زیبایی‌های خاصی باشد از چند مدت قبل مورد بررسی قرار دادیم که اقدامات و تلاش‌های خوبی برای اجرای آن در حال انجام است که با اجرای این طرح مسیر بیستون به کرمانشاه به مسیری زیبا و با جاذبیت‌های خاص گردشگری تبدیل خواهد شد.
 
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید همچنان با جدیت به دنبال فراهم ساختن بسترهای لازم برای اجرای این طرح باشند و تلاش کنند تا این طرح هر چه سریعتر به نتیجه برسد.
 
 رازانی بیان داشت: تاکنون چندین جلسه با نیروهای نظامی جهت عقب نشینی دیوارهای پاگان‌های نظامی مستقر در مسیر کرمانشاه به بیستون تشکیل داده‌ایم و بزودی نیز برای تسریع در کار جلسه دیگری هم تشکیل خواهیم داد و این موضوع یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که نیاز به پیگیری بیشتری دارد.
 
وی بیان داشت: طرح‌ها و برنامه‌های خوبی برای اثربخشی به جاذبیت‌های مسیر کرمانشاه به بیستون لحاظ شده که تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط موظف به پیگیری و جدیت در این راستا هستند زیرا در نظر داریم که این مسیر را به مسیری زیبا و دلنشین تبدیل کنیم.
 
15 هزار اصل نهال آماده کاشت است
 
همچنین در این جلسه معاون امور عمرانی استانداری نیز از انجام اقدامات لازم برای کاشت 15 هزار اصل نهال در مسیر بیستون به کرمانشاه خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاشت این تعداد اصل نهال صورت گرفته و بزودی 15 هزار اصل نهال با همکاری و مشارکت مردم به یاد 10 هزار شهید والامقام استان کرمانشاه کاشته خواهد شد.
 
 مجتبی نیک کردار افزود: خوشبختانه در طول مسیر به صورت رفت و برگشت زیرسازی‌های لازم جهت تسطیح اراضی انجام شده و در این مسیر علاوه بر کاشت درخت به صورت جنگل‌کاری و انبوه، مجتمع‌های رفاهی، خدماتی گردشگری و همچنین فضای سبز با جذابیت خاص و پارک ها در این مسیر احداث خواهد شد و برای روان سازی ترافیک و جلوگیری از مشکل تردد تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است.

وی بیان داشت: در مسیر بیستون به کرمانشاه در رفت و برگشت، مکان‌ها و جزیره‌هایی مشخص شده‌اند و در این مکان‌ها اقدامات لازم برای کاشت درخت و جنگل‌کاری صورت گرفته است.

معاون امور عمرانی استانداری گفت: تاکنون 35 هکتار برای شروع عملیات اجرایی در قالب طرح کریدور گردشگری در مسیر مشخص شده که در حریم قرار ندارند و با توجه به برنامه ریزی‌های در حال انجام برای اقدام در حریم و رایزنی دستگاه‌های مسئول در این زمینه، اراضی قابل کاشت برای نهال درخت و جنگل‌کاری به بیش از 100 هکتار افزایش خواهد یافت.
 
وی بیان داشت: برای اجرای این طرح تاکنون 30 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و عملاً کار شده است و با اجرای این طرح مسیر بیستون به کرمانشاه به منظری زیبا که دید هر رهگذری را به خود جلب کند، تبدیل می‌شود.

در این جلسه مسئولان ذیربط در خصوص مکان هایی که آماده اجرای طرح هستند به ارائه گزارش پرداختند.

کد خبر : ۴۳۲۷۷۵