خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کرمان خواستار شد؛

تشکیل جلسه‌ای سه جانبه به منظور بررسی و رفع مشکلات عشایر کرمان

معاون امور هماهنگی و توسعه منابع استانداری کرمان خواستار تشکیل کمیته‌ای سه جانبه متشکل از سازمان‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی استان با محوریت رفع مشکلات عشایر استان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدرضا فتوت صبح شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایر استان کرمان، با اشاره به اینکه عشایر در بحث زیرساخت‌ها با مشکل مواجه هستند، افزود: علاوه بر رشد اعتبارات عشایری استان در سال جاری، سازمان برنامه و بودجه استان بحث بودجه عشایری را در اولویت قرار دهد.

وی از عشایر به عنوان مظلوم‌ترین قشر جامعه یاد کرد که باید نسبت به رفع مشکلات آنها بیش از پیش توجه شود، یادآورشد: شرکت آب و فاضلاب روستایی در خصوص آبرسانی آب شرب عشایر مساعدت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان دستور مساعدت تامین آب عشایر توسط آب و فاضلاب شهری را صادر کرد و یادآورشد: عشایر مردمان نجیبی هستند که همیشه حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند بنابراین باید در خدمتگزاری به این قشر نهایت سعی توسط دستگاه ها انجام پذیرد.

فتوت با اشاره به مشکلات عشایر با سازمان‌های محیط زیست و منابع طبیعی، گفت: باید در این راستا کمیته‌ای سه جانبه متشکل از سازمان‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان با محوریت اداره عشایری استان تشکیل و پس از بررسی وضعیت کنونی عشایر در اسرع وقت جلسه ای برگزار و مشکلات مرتفع و میزان متضرر شدن آنها تبیین شود.
 
ماندگاری عشایر در ییلاق موجب گرفتاری آنها در بارندگی های اخیر شده است
در ادامه نیز مدیرکل امور عشایری استان افزود: عشایر استان امسال بدلیل خشکسالی و عدم بارندگی از کوچ خودداری کرده و در ییلاق ماندگار شدند اما با بارندگی‌های اخیر، عشایر با مشکلات عدیده مواجه شده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به مشکلات زیرساخت عشایر استان، یادآورشد: اعتبارات امور عشایری محدود است و امور را با مشکلات مواجه ساخته است.
 
رشد چشمگیر اعتبارات امور عشایری استان
معاون هماهنگی برنامه و بودجه نیز در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات امور عشایری امسال نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است، گفت: اسناد خزانه جز قانون بودجه‌ای است که بخشی از اعتبارات است که در بورس امکان خرید و فروش آن مهیا شده است.

محمدرضا وحیدی در ادامه از اعلام آمادگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تخصیص اعتبارات بیشتر به منظور آبرسانی به عشایر استان خبر داد.

کد خبر : ۴۳۲۶۲۱