خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام خبر داد:

ورود بیش از یک میلیون و 181 هزار نفر از طریق مرز مهران به کشور

استاندار ایلام از ورود بیش از یک میلیون و 181 هزار نفر از طریق مرز مهران به کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید با بیان اینکه بیش از 32هزار و 164 زائر در روز جمعه پنجم آذر از مرز مهران تردد داشته‌اند، اظهار کرد: 31 هزار و 300 زائر اربعین حسینی در این روز از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور شدند.

وی افزود: 23 هزار و 750 نفر از این تعداد را زائران ایرانی و هفت هزار و 550 نفر را اتباع سایر کشورها تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد اربعین استان گفت: همچنین در مدت یاد شده 750 زائر ایرانی و 114 زائر سایر کشورها توانستند با ارائه مدارک مورد نیاز از طریق این مرز بین المللی وارد کشور عراق شوند تا مجموع ترددها در این مرز به 32 هزار و 200 نفر در روز جمعه برسد.

استاندار ایلام با یادآوری اینکه روز پنجشنبه نیز 44 هزار و 789 زائر از طریق پایانه مهران به کشور وارد و یا خارج شدند، تاکید کرد: با احتساب آمار تردد روز جمعه از ابتدای بازگشت زائران از آیین‌های اربعین حسینی تاکنون بیش از یک میلیون و 181 هزار نفر از طریق این مرز وارد کشور شده‌اند.

مروارید یادآور شد: روند بازگشت زائران اربعین حسینی از طریق مرز بین‌المللی مهران همچنان ادامه دارد و هیچگونه مشکلی در تردد مشاهده نمی‌شود و بازگشت مردم از سفر عتبات عالیات به آرامی در حال انجام است.

گذرگاه مرزی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب شهر ایلام بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات جز مکان‌های پرتردد زائران ایرانی است به طوریکه در راهپیمایی اربعین حسینی امسال از 2 میلیون و 100 هزار زائر ایرانی حدود یک میلیون نفر از این مرز به کربلای معلی سفر کرده‌اند.

کد خبر : ۴۳۲۳۵۳