خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

نرخ بیکاری منفی 1.76 درصد سیستان و بلوچستان گواه رشد نرخ اشتغال‌زایی است

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۳۰۴

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در 3 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، 2.5 درصد نرخ بیکاری در جامعه افزایش یافته در حالیکه نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان 1.76 درصد منفی را نشان می‌دهد که خود گواه رشد نرخ اشتغال‌زایی است.

به گزارش ایلنا از زاهدان، علی اوسط هاشمی در همایش مقابله با گرسنگی و بزرگداشت روز جهانی غذا اظهارکرد: وزارت کشور طی مکاتبه‌ای راهکارهای اشتغال‌زایی در استان را با توجه به فقدان زیرساخت‌ها درخواست کرده است .

وی یکی از بارزترین صفات و ویژگی‌های ممتاز و ماندگار اما پنهان حضرت علی(ع) را مبارزه با فقر، سوء تغذیه و بی‌عدالتی و مبارزه با بی‌برنامه گی عنوان کرد چون فقر در جامعه محصول بی‌برنامه گی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیام انقلاب برگرفته از مشی امام علی(ع) استوار است خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) وقتی انقلاب کردند در قدم نخست، کمیته امداد را بنیان نهادند زیرا از عمق فقر حاکم بر جامعه کاملا آگاهی داشتند.

هاشمی تصریح کرد: براساس این رویکرد و نگاه که با فطرت الهی سازگاری و با اعتقاد و باور آمیختگی دارد ، جریانی را شکل دادند که امروز یاری گر نیازمندان است.

هاشمی گفت: آمار 45 درصد مرگ ومیر کودکان زیر 5 سال به علت سوء تغذیه به ما هشدار می‌دهد که اگر عدالت سایه بر نگاه ها انداخته باشد نباید این میزان آسیب وجود داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان  ضرورت تهیه بسته‌های حمایتی مناسب و طراحی برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت با نگاه ویژه را مهم ارزیابی کرد و گفت: با تکیه بر مشارکت جمعی و استفاده از توان فکری و عملی یکدیگر و نه صرفا از نگاه دولتی جریان ساز این حرکت در مسیر حمایت از نیازمندان باشیم. 

وی انتخاب سیستان و بلوچستان به عنوان ناامن ترین استان کشور از نظر غذایی را تهدید و هشدار جدی برای سلامت جامعه برشمرد و افزود: انسان به عنوان محور توسعه بشمار می رود و این مسئله سبب  می شود که بسیاری از اهداف توسعه ای استان تحت الشعاع قرار بگیرد.

هاشمی اقتضای خشکسالی را تحول در نگاه ها، رفتارها و برنامه ریزی هدفمند دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی لازم هست طرح تحول و توسعه استان با توجه به 51 درصد جمعیت روستایی استان مورد توجه قرار بگیرد و در این رابطه با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی و  دانشگاههای استان قراردادی منعقد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اولویت در رفع مشکلات مردم اظهار داشت: کسانی که امروز تخریب دولت و تضعیف کشور به قیمت بودن بر قدرت را در دستور کار خویش قرار داده اند نیاز به بازنگری جدی در نوع نگاه هایشان دارند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز