خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در مشهد مطرح کرد:

باید پاسخ‌گوی کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌ها باشیم/ ابراز تاسف از کپی و تقلب در دانشگاه بقیه‌الله

وزیر بهداشت گفت: باید پاسخ‌گوی کم کاری‌ها و بی‌توجهی‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در نشست هسته‌های پژوهشی استادان معارف اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور که در هتل خورشید تابان مشهد برگزار شد، با بیان اینکه همواره باید برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی قدم برداشت و در این مسیر تلاش کرد، اظهار کرد: وحدت و زمینه‌های آن سبب پابرجا ماندن انقلاب اسلامی می‌شود و استمرار آن، نظام جمهوری اسلامی ایران را پر فروغ نگاه می‌دارد و از آنجایی که اگر اختلاف بین دو مجموعه ایجاد شود کشور دچار آسیب می‌شود و همین‌طور استقلال از کف خواهد رفت، توجه به این موارد الزامی است.

وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه لازم و ملزوم یکدیگر هستند، افزود: اگر این دو در کنار یکدیگر باشند، کشور و ملت مسیر رشد، سعادت و ترقی را طی می‌کند اما اگر این دو به وسیله دخالت دشمن از هم فاصله بگیرند، کشور و مسلمانان دچار ضرر می‌شوند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش کشور تصریح کرد: متاسفانه فعالیت‌های مغفول‌مانده پژوهشی در حوزه پزشکی و دین بسیار زیاد است که وجود مقالات در این حوزه از جمله ‌آن شمرده می‌شود، همچنین در حوزه دین و سلامت  تعداد مقالات کمی در دست است، در حالیکه بستر مناسبی برای ارائه مقاله در این موارد وجود دارد و این مسئله نیاز به ساماندهی و حل دارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه باید گفت در دوره تحریم مهمترین مجلات مقالات ما را قبول نمی‌کردند در حالیکه عقیده ما این بود که برای پیشرفت و ارتقا نیازمند مقالات این‌چنینی هستیم، حتی خود ما مقاله می‌فرستادیم و آنها می‌گفتند شما تحریم هستید و ما نمی‌توانیم چاپ کنیم.

وی با ابراز تاسف از کپی و تقلب در دانشگاه بقیه‌الله گفت: چندی پیش در این دانشگاه، کپی و تقلب در 58 مقاله ISI به اثبات رسیده و جای تاسف دارد که استادی برای گرفتن ارتقای علمی دست به خرید و یا کپی مقاله بزند.

هاشمی با اشاره به رابطه حسنه اساتید معارف با دانشگاه‌ها عنوان کرد: ممکن است دانشجویان نسبت به بخشی از روحانیون یا مسئولیت‌های آنها اعتراض داشته باشند اما حساب نمایندگان نهاد رهبری را جدا کرده و با آنها رفیق هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، تعداد 10 هزار نفر در پست‌های وزارت بهداشت مورد نیاز است، ابراز کرد: تا پایان سال گذشته دولت مجوز جذب هزار نفر را داده که بخشی از این تعداد به دلیل عدم تامین منابع، جذب نشده‌اند، همچنین باید برای معارف یک سهمیه بگذاریم که دخل و تصرف در آن صورت نگیرد و سلیقه‌ای اعمال نشود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در دوران ما به اندازه الان تکنولوژی رشد نکرده بود، اظهار کرد: اما در همان زمان در مشهد به مقام معظم رهبری دسترسی داشتیم و مسجد ایشان کانون دانشجویان بود، همچنین افراد تاثیرگزار بر نسل جوان آن زمان همچون شهید هاشمی نژاد، مرحوم آیت الله طبسی، شریعتی و... هم بودند.

وی با ابراز ناراحتی از حادثه بمب‌گذاری در حله و  برخورد دو  قطار در سمنان خاطرنشان کرد:  اشکالات در حوزه‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت وجود دارد و بابت آنها اساتید معارف مورد سوال قرار می‌گیرند که این موضوع سخت بودن وظیفه آنها را نشان می‌دهد.

هاشمی با تاکید به اینکه در دانشگاه‌های علوم پزشکی، اهمیت معارف اسلامی و پژوهش حس می‌شود و تمامی مدیران این عرصه نسبت به این موضوع آگاه هستند، گفت: در حوزه‌هایی از جمله؛ سلامت روان در جامعه دچار مشکلات بسیاری هستیم که در حوزه‌های پژوهشی، نسبت به این مسائل و نیازهای جامعه باید توجه شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون پرسشگری دانشجویان در موارد گوناگونی است و فقط منوط به دین نمی‌شود، تصریح کرد: باید پاسخ‌گوی کم کاری‌ها و بی‌توجهی‌ها باشیم، زیرا  حکومت کشور، حکومت اسلامی است و انتظار از دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در زمینه روشنگری بسیار زیاد و در خور اهمیت است.

وزیر بهداشت کشور  در رابطه با جذب اعضای هیات علمی و استادان معارف در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: دولت در شرایطی است که به دلیل نگاه کلی به موضوعات، پاسخ منفی به استخدام و جذب عضو هیات علمی می‌دهد.

کد خبر : ۴۳۲۲۳۸