خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک های صنعتی فارس خبر داد:

ساخت تخصصی ترین شهرک صنعتی تولید کامپوزیت خاورمیانه در فارس

مدیرعامل شهرک های صنعتی فارس از راه اندازی تخصصی ترین شهرک صنعتی تولید قطعات کامپوزیتی خاورمیانه در این استان خبرداد.

 به گزارش ایلنا، شاهپور قنبری گفت: این شهرک صنعتی به عنوان تخصصی‌ترین شهرک صنعتی کشور و خاورمیانه در زمینه طراحی، ساخت انواع محصولات، تجهیزات و تولید قطعات کامپوزیتی و GRP فعالیت خواهد کرد و محصولات آن که با فناوری های روز و به روش‌های مختلف نظیر SMC, BMC, تولید شده و به بازارهای داخلی و خارجی ارسال می‌شود.

 قنبری در بازدید از اراضی و مکان تاسیس این شهرک صنعتی غیر دولتی در سپیدان افزود: شهرک صنعتی تولید محصولات و قطعات کامپوزیت سازه ماندگار سپیدان پس از شهرک‌های پدیده‌های نو آور صنعت قادر آباد خرم بید و تولید و صادرات ریشمک، سومین شهرک صنعتی غیر دولتی در این استان محسوب می‌شود که برای آن پروانه تاسیس صادر شده است.

کامپوزیت، ترکیب حداقل 2یا چند ماده است که یکی فاز تقویت کننده است و به شکل الیاف (شیشه)، ورقه یا ذرات است و فاز دیگر آن ماتریس (رزین) نامیده می‌شود، کاهگل و بتن آرمه از رایج‌ترین و ابتدایی‌ترین نوع کامپوزیت‌ها هستند.

وی افزود: صدور این مجوز تاسیس، پس از انجام مراحل کارشناسی و سپری شدن روال قانونی، توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس انجام شده است و این شهرک در زمینی به مساحت 23هکتار ایجاد می‌شود که از این میزان هفت هکتار آن اراضی صنعتی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: هم اینک مراحل مطالعات این شهرک صنعتی و نیز ارزیابی‌های زیست محیطی آن به پایان رسیده و مجوزهای لازم از سوی محیط زیست اخذ شده است.

کد خبر : ۴۳۲۰۷۲