خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تاکید شد:

مصرف مستمر «لبنیات» ضامن سلامتی انسان

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۶۶۷

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، توجه به رژیم غذایی و مصرف انواع ویتامین‌ها و پروتئین‌ها متناسب با نیاز بدن بسیار حایز اهمیت است، گفت: مصرف مستمر لبنیات ضامن سلامتی انسان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، دکتر جواد تاج کی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان امروز در گفت وگو با ایلنا تصریح کرد: توجه ویژه به مصرف روزانه لبنیات در رژیم غذایی به دلیل نقش مهمی که در تامین سلامت تمام ارگان‌های بدن دارد همواره مورد تاکید بوده است و لذا با وارد کردن شیر و فرآورده های آن در سبد غذایی خانوار گام بسیار موثری در حفظ سلامتی اعضای خانواده خود برداشته ایم.

وی لبنیات را مهم ترین منبع تامین کننده کلسیم در رژیم غذایی برشمرد و عنوان کرد: وجود کلسیم در لبنیات به واسطه نقشی که در استحکام و سلامت استخوان ها دارد از علل هم تاکید بر مصرف مستمر و روزانه این فرآورده محسوب می شود.

دکتر تاج کی با تاکید بر اینکه از مصرف مداوم شیر و فرآورده‌های آن بویژه در دوران نوجوانی و سالمندی نباید غافل شد، بیان داشت: لبنیات همچنین منبع غنی پروتئین محسوب می‌شود و این موضوع نیز از دیگر علل تاکید بر مصرف مدوام آن به حساب می آید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ارزش بیولوژیکی بالای پروتئین موجود در لبنیات را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: لبنیات همچنین منبع مهمی از ویتامین 2B به حساب می آیند.

وی اذعان کرد: با مصرف روزانه شیر و فرآورده های مختلف آن نیازهای اساسی بدن تامین شده و به تبع آن تمام ارگان‌های اصلی بدن از جمله کلیه و قلب سالم مانده و نهایتا فشار خون نیز در افراد کنترل می‌شود.

گفتنی است، طبق اعلام عبدالله جعفری، مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، استان زنجان از ظرفیت های بسیار بالایی در زمنیه تولید شیر و انواع فرآورده های آن برخوردار است به طوری که سالانه بخش قابل توجهی از این تولیدات مازاد بر نیاز استان بوده و از این طریق نیاز استان‌های همجوار به این فرآورده نیز تامین می شود.

وی  با بیان اینکه سال گذشته 186 هزار تن شیر خام در استان زنجان تولید شده است، گفت: با توجه به قیمت مناسب این فرآورده و سهولت دسترسی به آن در بازار توصیه‌ می‌شود شهروندان‌ انواع فرآورده‌های لبنی را در رژیم غذایی روزانه خود وارد کنند.

جعفری در پایان سخنان خود،  با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف شیر در کشورمان خاطرنشان کرد: طبق آماری که وزارت بهداشت در سال 93 منتشر کرده سرانه مصرف شیر در کشورهای اروپایی 350 کیلوگرم در سال، در کشورهای توسعه یافته 300 کیلوگرم در سال و در ایران 70 الی 80 کیلوگرم در سال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز