خبرگزاری کار ایران

پیام‌های تسلیت روسای حوزه هنری و سازمان تبلیغات برای درگذشت استاد موذن‌زاده

رییس حوزه هنری و رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت استاد سلیم موذن‌زاده را تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری در پی درگذشت سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی مداح پیشکسوت اهل بیت (ع)، پیام تسلیتی صادر کرد که به شرح زیر است:

«عاقبت روح بی‌تاب و جان مشتاق استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی، آن نغمه‌گر نوحه‌نواهای جانبخش و روح‌نواز هم به دیدار دوست شتافت و خیل عاشقان و شیفتگان فرهنگ اصیل عاشورایی و دوستداران و علاقه‌مندان آن پیرغلام حسینی را در غم و اندوه نشاند.

او که عمر پر از معنویت خود را در راه آینه‌داری حقیقت و روایت حقانیت خاندان عصمت و طهارت(ع) سپری کرد، در قالب نواهایی دلنشین، معانی بلندی آفرید که در ذهن و زبان مردم جاودانه خواهد بود.

آثار و ثمرات هنر باورمندانه و اراده عاشقانه او در دفاع از حریم ولایت و ترویج شعائر دینی بر کسی پوشیده نیست و ان‌شاءالله اسوه‌هایی که نام نورانی آن‌ها بر پیشانی مدیحه‌ها و مرثیه‌های ماندگار این هنرمند متعهد می‌درخشند، دستگیر و شفیع او در سرای باقی باشند.

حوزه هنری انقلاب‌اسلامی، فقدان این سرمایه معنوی و دردانه عرصه مدح و منقبت را محضر بیت شریف آن مرحوم، مردم انقلابی و متدین دارالارشاد اردبیل و همه ارادتمندان و دلباختگان اهل‌بیت علیهم‌السلام تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال در این لحظه‌های آکنده از شمیم ارادت به ساحت سرور و سالار آزادگان عالم، برای این هنرمند آیینی آرزوی رحمت، مغفرت و علو درجات دارد.

محسن مؤمنی شریف 

همچنین در پیام رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پی درگذشت ستایشگر پرافتخار اهل بیت(ع)مرحوم حاج سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی آمده است:

درگذشت ذاکر و محب اهل‌بیت(ع) مرحوم حاج سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی که عمر بابرکتش را وقف اشاعه فرهنگ خاندان رسالت نمود، موجب تألم و تأسف گردید. وی در طول سالیان عمر همچنان‌که خود از معارف سرشار خاندان عترت توشه برگرفت، شعاع‌های نورانی آن فرهنگ پربار را بر تشنگان معارف آن خاندان نیز عرضه کرد. با این ضایعه اندوهبار، جهان تشیع در ماتم یکی از پیرغلامان اهل بیت(ع) رخت عزا پوشید و سنت مداحی اهل‌بیت فقدان ستایشگری مخلص و خدوم را به سوگ نشست. آن والامقام اکنون در جوار رحمت حق جای گرفته است و بی‌تردید اجر معنوی خدمات ارزنده‌اش به فرهنگ و شعائر تشیع در خزانه ذات ربوبی مهیا خواهد بود.

سازمان تبلیغات اسلامی این مصیبت جانکاه را به محضر حضرت ولیعصر (عجل‌الله تعالی فرجه)، و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و نیز به جامعه مادحین و ذاکرین کشور و همچنین خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده، از محضر خداوند متعال مسئلت دارد روح آن عزیز را در درجات رفیع مقام قربش جای داده و بر بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

کد خبر : ۴۳۱۳۳۵