خبرگزاری کار ایران

عصر امروز صورت گرفت؛

آغاز دهمین سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان در لامرد+جدول اجرای گروه ها

همزمان با اربعین حسینی؛ دهمین سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان با حضور ده گروه منتخب از چهار استان کشور در موسسه موقوفه حسینیه بیت العباس (ع) لامرد آغاز به کار کرد.

عبدالله حیدری پور دبیر دهمین سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان در لامرد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی به ایلنا گفت: دهمین سوگواره ملی تعزیه با حضور 10 گروه منتخب تعزیه از استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، مرکزی و فارس از عصر امروز به مدت ده روز در محل موسسه موقوفه حسینیه بیت العباس (ع) لامرد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: موسسه موقوفه حسینیه بیت‌العباس شهرستان لامرد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد تمام تلاش خود را می‌کنند تا سوگواره تعزیه امسال به بهترین شکل برگزار شود.

دبیر سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان در شهرستان لامرد ادامه داد: تقویت روحیه حماسه در بین مردم، درس گیری از واقعه عاشورا، ترویج هنر آئینی و تلاش در تقویت و بزرگداشت این هنر، تجربه اندوزی و استفاده از تجارب دیگر گروه ها در برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر این آئین سنتی و معرفی پتانسیل و ظرفیت بالای شهرستان و استان به کشور در حوزه تعزیه از اهداف مهم این سوگواره است.

همچنین در ادامه محمد قادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد در این باره اظهار داشت: دبیرخانه دهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان در مهرماه امسال تشکیل شد و با تهیه فرم‌های فراخوان و ارسال آن به 30 استان کشور؛ فعالیت دبیرخانه به‌ طور رسمی آغاز شد.

وی از رسانه ها خواست تا این هنر آیینی را پوشش مناسبی دهند و اضافه کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد با رصد دقیق سوگواره‌های تعزیه سال‌های گذشته و تحلیل درست از نقاط قوت و ضعف تصمیم بر این گرفته تا دهمین سوگواره را با نگاهی متفاوت و ساختاری قدرتمندتر و اثرگذارتر از سال‌های گذشته برگزار کند.

شهرستان لامرد با داشتن ۲۷ گروه تعزیه خوانی به عنوان قطب تعزیه جنوب کشور شناخته شده است.

به گزارش ایلنا، جدول نمایش گروه های تعزیه به نقل از دبیرخانه سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان در لامرد اعلام می گردد:

جدول اجرای گروه ها

کد خبر : ۴۳۰۵۸۵