خبرگزاری کار ایران

با کاهش دمای هوا صورت می گیرد؛

بارش برف و باران در اغلب شهرهای شمالی کشور/ باد و گرد و خاک در شهرهای جنوبی

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۵۸۴

کارشناس هواشناسی با اعلام اینکه کاهش دما آغاز شده است و تا چند روز آینده نیز پدیده مشترک بیشتر مناطق کشور خواهد بود، گفت: انتظار می رود در روزهای آینده شاهد بارش برف و باران در اغلب استان ها باشیم.

به گزارش روز یکشنبه ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اصغری افزود: علاوه بر شمیران، در بیشتر مناطق مانند فریمان، بجنورد، جیرنده، خلخال، رضوان، ماسوله، کجور، بلده، اردبیل و کوئین برف در حال بارش است که این شرایط به دلیل موجی که بخش های شمالی کشور را تحت تاثیر قرار داده، ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این موج امروز (یکشنبه) استان به استان در حال حرکت خواهد بود، افزود: باید منتظر بارندگی در استان قزوین و بارش برف و باران در استان های البرز، تهران، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، قم، استان مرکزی و شرقی ترین استان در همدان باشیم.

به گفته اصغری، در سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز این پدیده ادامه خواهد داشت.

وی پدیده مشترک در بیشتر مناطق کشور را کاهش دما عنوان کرد و افزود: این پدیده اکنون شروع شده و در مشهد مقدس و زاهدان 6 درجه نسبت به روز قبل در همین ساعت هوا سردتر شده است.

بر اساس گزارش کارشناس هواشناسی، هوای شهرهای بجنورد، گرگان، سمنان و کرمان هر کدام چهار درجه نسبت به روز قبل کاهش یافته و پدیده مشترک سردی هوا و استمرار آن را تا اواسط هفته آینده برای بیشتر نقاط کشور خواهیم داشت که اوج سرما در شمال شرق کشور پیش بینی می شود.

اصغری برای آذری ها و کردها پدیده خاصی را به جز وزش باد پیش بینی نکرد و افزود: گرچه در جنوب غرب کشور، افرادی در حال رفت و آمد به کربلا، نجف و سامرا هستند، اما با پدیده خاص جوی به جز وزش باد و گرد و خاک در برخی ساعات مواجه نخواهند شد.

وی درباره رفت و آمد زائران به کربلا یادآور شد: اگر هموطنان آخر هفته را برای رفت و آمد انتخاب کرده اند یا روزهای نزدیک به 28 صفر باید بدانند که شرایط برای بارندگی در این ایام کاملا مهیا است و باید پوشش گرم و سوخت کافی برای خودروها را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز