خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام تأکید کرد:

زائران، مهران را بخاطر مسافت کوتاه تا عتبات انتخاب می کنند

استاندار ایلام گفت: زائران اربعین حسینی مهران را بخاطر مسافت کوتاه تا شهرهای مذهبی عراق انتخاب می‌کنند و نمی‌توان انها را مجبور کرد از مرزهای دیگر به کربلا بروند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید اظهار کرد: با توجه به اقبال مردم از مرز مهران باید تلاش کنیم زیرساخت‌های ارتباطی این مرز توسعه یابد.

به گفته وی، باید تلاش کرد سال آینده از مرز چیلات دهلران بهره‌برداری و استفاده شود در این صورت حجم زیادی از زائران اربعین می‌توانند در این منطقه مرزی تردد کنند.

وی افزود: مسافت اندک و نزدیکی مرز مهران به شهر کوت و دیگر شهرهای کشور عراق، اهمیت بهره‌برداری از مرز چیلات دهلران را دوچندان می‌کند.

استاندار ایلام گفت: هم اکنون نیز ترافیک در مسیر مهران به ایلام و مرکز کشور روان است و مشکل خاصی مشاهده نمی‌شود. تقسیم بار ترافیکی در سه مسیر مهران – دهلران- اندیمشک، مهران - ایلام - حمیل – کرمانشاه و مهران - ایلام - ایوان – کرمانشاه موجب روان بودن ترددها شده است.

مروارید ادامه داد: نسبت به زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش چهار برابری بازگشت زائران اربعین از مرز مهران هستیم. حدود 30 درصد زائران مسیر مهران - دهلران - اندیمشک را برای بازگشت به شهرهای خود انتخاب می‌کنند ولی با وجود این حجم از زوار اما باز هم در اطلاع رسانی‌های برخی رسانه‌ها، مرز مهران مظلوم واقع شده است.

وی اضافه کرد: خبر بسته بودن مرز مهران در بازگشت زائران را به شدت تکذیب می‌کنم. زائرانی که دارای گذرنامه و ویزا باشند تا روز دوشنبه فرصت دارند از مرز مهران راهی کربلا شوند؛ پس از آن تردد با ویزای اربعین ممکن نیست.

بر اساس اعلام مسئولان استان ایلام بیش از یک میلیون نفر از مرز مهران خارج شده و حدود 450 هزار نفر نیز وارد شده‌اند، این مرز بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران اربعین است.

هم اکنون موج ورود زائران به کشور از طریق مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام آغاز شده است.

کد خبر : ۴۳۰۵۷۱