خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی:

هیچ واحد تولیدی به خاطر مطالبات سازمان تامین اجتماعی تعطیل نشده است/ امکان اجرای طرح همسان سازی حقوق وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۳۲۱

دومین همایش هم اندیشی روسای کانون های کارگری بازنشستگی و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی منطقه مرکزی کشور به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان از 25آبانماه به مدت سه روز در اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان،عبدالرحمن تاج الدین معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در آئین اختتامیه این همایش که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار شده بود ضمن استماع گزارش کمیته‌های بیمه‌ای، درمانی و پشتیبانی این همایش در سخنانی گفت: سازمان تامین اجتماعی امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی،دولت تدبیر و امید و مدیران شایسته و لایق و امانتدار روی ریل خدمت گذاری صادقانه به ویژه به شرکای اجتماعی خود قرار گرفته است.

تاج الدین افزود: اعتقاد به سه جانبه گرایی در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های سازمان تامین اجتماعی امروز به یک اولویت تبدیل شده است.

وی افزود: هم اکنون در همه سطوح مدیریتی از شخص وزیر رفاه تا مدیرعامل و هیات مدیره و مدیران سازمان تامین اجتماعی تعامل با شرکای اجتماعی و به کارگیری از پتانسیل کارگری و کارفرمایی  به یک باور عمومی تبدیل شده و این مهم در سرلوحه سیاست گذاری های این سازمان قرار گرفته است.

تاج الدین با بیان این مهم که امروز تامین اجتماعی حیاط خلوت هیچ گروه، حزب و جناحی نیست گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با وضع قوانین و آیین نامه های کارشناسی شده و ایجاد برنامه ی مدون، سازمان تامین اجتماعی را از خطرات احتمالی مصون داشته‌ایم.

معاون حقوقی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مخاطرات این سازمان در دولت گذشته افزود: متاسفانه در طی هشت سال هشت مدیر برای این سازمان معرفی شد که بزرگترین ضربه را به استقلال این سازمان وارد کرد.

وی ادامه داد: امروز به پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت های وزارت رفاه،یک شخص از بدنه سازمان تامین اجتماعی به عنوان مدیرعامل فعالیت می کند که تمام لایه های مدیریتی را طی کرده و ثبات مدیریت و به کارگیری از نیروهای توانمند، متعهد و متخصص در کنار دکتر نوربخش مدیرعامل این سازمان موجب شده سازمان روی ریل اصلی خود قرار گیرد.

معاون امور حقوقی و مجلس سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به گستردگی خدمات و تعهدات این سازمان گفت: امروز سازمان تامین اجتماعی به یک بنگاه بزرگ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده است.

تاج الدین در ادامه به تصویب عدم تجمیع و ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای این سازمان در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: به پشتوانه کانون های کارگری و کارفرمایی و همراهی نمایندگان مجلس، موفق شدیم سازمان را از یک خطر جدی دور کنیم.

تاج الدین به تصویب طرح پرداخت بدهی 130هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان در قالب برنامه ششم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با پرداخت بدهی دولت شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش این سازمان و افزایش رضایتمندی مخاطبین و شرکای اجتماعی سازمان باشیم.

پوشش 42 میلیون نفری جمعیت کشور از خدمات تامین اجتماعی 

وی به پوشش 42 میلیون نفر از جمعیت کشور در این سازمان اشاره کرد و گفت:افزایش کیفیت خدمات بیمه ای و درمانی همواره یکی از دغدغه های مدیران این سازمان بوده که تلاش کرده ایم با گسترش نرم افزاری و سخت افزاری خدمات، رضایت بیمه شدگان و مستمری بگیران را جلب کنیم.

تاج الدین ادامه داد: برخی کمبودها در بخش درمان را قبول داریم و از همه توان خود برای ارتقای سطح خدمات بهره خواهیم گرفت. درمان در این سازمان در سال های گذشته به فراموشی سپرده شده بود که در سه سال اخیر بسیاری از مراکز درمانی تجهیز و نوسازی شده و بسیاری کلینیک و درمانگاه و بیمارستان در حال احداث داریم که امیدواریم در آینده نزدیک با پرداخت بخشی از بدهی دولت، عقب ماندگی ها در بخش درمان را جبران کنیم.

معاون امور حقوقی و پارلمانی سازمان تامین اجتماعی در ادامه به اجرای تعهدات این سازمان در پرداخت مستمری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این سازمان ماهیانه بالغ بر 5200 میلیارد تومان تجهیز منابع می کند و تا کنون در موعد مقرر، مقرری بازنشستگی را پرداخت کرده است.

وی افزود: علیرغم رکود حاکم بر صنایع و کاهش رشد ورودی‌های این سازمان، با افتخار اعلام می‌کنیم که تاکنون حتی یک واحد تولیدی در سراسر کشور به خاطر مطالبات سازمان تامین اجتماعی تعطیل نشده است.

ایجاد معاونت فرهنگی و اجتماعی با هدف حفظ کرامت شرکای اجتماعی سازمان 

تاج الدین به احیای معاونت فرهنگی اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: حفظ کرامت شرکای اجتماعی این سازمان بسیار حایز اهمیت است و با ایجاد معاونت فرهنگی و اجتماعی از تعامل و هم اندیشی برای ارتقای سطح خدمات استقبال می کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: برگزاری همایش های هم اندیشی در سطوح مختلف از اولویت های این سازمان بوده و امیدواریم با شناسایی نقاط ضعف و با کارشناسی مخاطبان نقاط قوت را تقویت نماییم.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی با تاسی از دولت تدبیر و امید زبان آن در بیان عذرخواهی الکن نیست و از هر اقدامی برای رشد و افزایش رضایت مخاطبان خود دریغ نمی کند.

تاج الدین در پاسخ به درخواست های مکرر کانون های کارگری بازنشسته و مستمری بگیر پیرامون طرح همسان سازی حقوق و طرح الزام درمان به عنوان شاخص نیازهای آنان ابراز امیدواری کرد با پرداخت بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مشکلات در این بخش مرتفع گردد؛ چراکه با وضع موجود و نبود ردیف بودجه مشخص و عدم تامین مالی امکان اجرای طرح همسان سازی حقوق در شرایط موجود نیست.

توجه بیشتر به معیشت و حفظ کرامت بازنشستگان

علی اصغر بیات رییس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در این همایش با اشاره به وجود بیش از 2میلیون و 900هزار بازنشسته سازمان تامین اجتماعی در کشور خواستار توجه بیشتر به مقوله معیشت بازنشستگان و حفظ کرامت آنان شد.

بیات با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی و کارگروه های تخصصی در این دوره همایش افزود: هم اکنون با احتساب خانواده های بازنشستگان حدود شش میلیون نفر از جمعیت کشور از حداقل دریافتی و خدمات بازنشستگی برخوردار هستند که این سازمان باید برای افزایش رفاه حال آنان چاره ای بیندیشد.

بیات با تقدیر از ابتکار مدیریت کلان این سازمان در برگزاری نشست های هم اندیشی گفت: جامعه کارگری بازنشسته و مستمری بگیر خواستار اجرای کامل قانون الزام درمان و اجرای کامل طرح همسان سازی حقوق هستند تا از این طریق شاهد تحولی در زندگی خود باشند.

بیات افزود: سهمیه های موجود برای سفرهای زیارتی بسیار محدود است به گونه ای که در سال گذشته 25هزار و 500نفر در سراسر کشور موفق شدند از طرح کرامت رضوی استفاده کنند.

وی در پایان خواستار حضور نماینده کارگران بازنشسته در ترکیب هیات امنا و همچنین مراکز درمانی سازمان شد و گفت: امیدواریم با استمرار نشست های هم اندیشی بخشی از چالش های بازنشستگان را راه گشا باشیم.

فعالیت 25 کانون کارگری بازنشستگی در سطح استان اصفهان

علی اصغر دادخواه مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان در این همایش با اشاره به پوشش 65 درصدی بیمه شدگان این استان افزود: مخاطبان سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان از طریق 43 شعبه اصلی و 23 شعبه اقماری از خدمات این سازمان بهره می گیرند.

وی به هفت هزار و200 میلیارد تومان ورودی این سازمان در استان اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: استان اصفهان ده درصد سهم کشور را به خود اختصاص داده است.

دادخواه به فعالیت 25 کانون کارگری بازنشستگی در سطح استان اشاره کرد و گفت: دو کانون کارگری بازنشستگی در شرف دریافت مجوز هستند که استان اصفهان را به 27 کانون بازنشستگی ارتقاء میدهد.

وی افزود: ارتباط با کانون های کارگری و کارفرمایی یکی از اولویت های مدیریت استان می باشد و اعتقاد داریم همدلی و وفاق زمینه تحقق اصل سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی را محقق می کند.

دادخواه به وجود بیش از 9 هزار کارگاه صنعتی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: با توجه به رکود حاکم بر صنعت هم اکنون ضریب وابستگی به زیر 5 درصد رسیده است.

دادخواه به 226 هزار بازنشسته و مستمری بگیر در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: ماهیانه بالغ بر 250 میلیارد تومان مستمری بازنشستگی پرداخت می شود.

علی اصغر دادخواه در ادامه سخنان خود به عنوان شخص حقیقی پیشنهاد داد با هدف تقویت بنیه مالی کانون های کارگری یک مجوز کارگزاری در مراکز استان ها به نام این کانون ها صادر شود تا از محل درآمد کارگزاری آنها بتوانند حداقل نیازهای دفتری خود را برآورده نمایند.

وی همچنین پیشنهاد داد با توجه به تغییر زمان پرداخت حقوق بازنشستگان توسط این سازمان جریمه دیرکرد تسهیلات بانک رفاه بخشیده شود و در مراکز استان ها یک مرکز درمانی ویژه بازنشستگان دایر شود.

نهضت ساختمان سازی درمانی در استان اصفهان

دکتر علی اعتصام پور مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان به بیان کارنامه مدیریتی خود در دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: در سه سال اخیر شاهد نهضت ساختمان سازی درمانی در استان اصفهان بودیم تا بتوانیم بخشی از عقب ماندگی های درمانی را جبران کنیم.

اعتصام پور افزود: تاکنون بالغ بر 30 هزار متر مربع ساخت و ساز به گستره استان اصفهان انجام داده ایم تا رضایت نسبی بیمه شدگان و مراجعین را جلب نماییم.

وی با اشاره به وجود سه بیمارستان ملکی و 25 پلی کلینیک تخصصی ملکی در سطح استان اصفهان گفت: بیمه شدگان در استان اصفهان علاوه بر مراکز ملکی از بیش از 7 هزار مراکز طرف قرارداد خدمات درمانی دریافت می کنند.

وی تجهیز مراکز درمانی ملکی را به فیبر نوری، تشکیل شورای هماهنگی درمان استان با همسویی سازمان های بیمه گر استان، تجمیع پرونده های بیماران خاص، نوسازی و تجهیز اورژانس بیمارستان های شریعتی و فاطمه الزهرا(س)، ارتقاء هتلینگ درمانی بیمارستان غرضی، احداث درمانگاه تخصصی 5 هزار مترمربعی بیمارستان غرضی، راه اندازی بخش مراقبت های ویژه کودکان در بیمارستان شریعتی و اختصاص رتبه یک اعتبار بخشی سه بیمارستان ملکی را از جمله دستاوردهای این مدیریت عنوان کرد.

اعتصام پور افزود: با هدف جلب رضایت مراجعین واحدهای درمانی ملکی، این مراکز به مسجد، سالن مطالعه و مراکز تفریحی و فرهنگی مجهز شدند.

بازنشستگان خواستار اجرای نظام هماهنگ حقوق و مستمری 

فتح الله شاهزمانی رییس کانون بازنشستگان استان اصفهان و دبیر کمیته بیمه ای دومین همایش هم اندیشی کانون های کارگری بازنشسته و مستمری بگیر منطقه مرکزی کشور به بیان جمع بندی دو روز نشست تخصصی روسای این کانون ها پرداخت و گفت: در سال 1368 طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسید ولی تاکنون از سوی سازمان تامین اجتماعی عملیاتی نشده است.

وی افزود: بازنشستگان خواستار اجرای نظام هماهنگ حقوق و مستمری خود هستند و انتظار دارند سازمان تامین اجتماعی نسبت به اعاده حقوق آنان جدی باشد.

شاهزمانی با تشکر از فعالیت های صورت گرفته در بخش درمان در استان اصفهان گفت: بخش درمان بسیار مغفول مانده و ما خواستار اجرای طرح الزام درمان هستیم.

شاهزمانی در ادامه خواستار پرداخت بدهی دولت به این سازمان جهت پاسخگویی به بیمه شدگان و بازنشستگان شد و گفت: امیدوارم تدابیری اندیشیده شود تا کارگران به خواسته های بحق خود دست یابند.

وی همچنین خواستار بکارگیری از فرزندان فارغ التحصیل از خانواده های بازنشسته و مستمری بگیر برای جذب نیرو در سازمان تامین اجتماعی شد.

محمد مسگری اسکویی رییس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی و دبیر کمیته درمان دومین همایش کانون های کارگری منطقه مرکزی کشور در سخنانی ضمن درخواست قانون الزام درمان، خواستار اصلاح سیستم نوبت دهی در مراکز درمانی با حفظ کرامت بازنشستگان و مستمری بگیران شد.

مسگری از عدم ارائه جدول تعهدات قانونی بیمه تکمیلی از سوی شرکت بیمه آتیه سازان حافظ انتقاد کرد و گفت: دولت باید بخشی از بدهی خود را الزاما برای پرداخت هزینه های درمانی پرداخت نماید.

وی همچنین خواستار حذف فرانشیر درمانی از مستمری بگیران و حضور کادر متخصص در طول شبانه روز در مراکز ملکی درمانی شد.

علیرضا امیری رییس کانون بازنشستگان استان مرکزی و رییس کمیته تخصصی پشتیبانی، فرهنگی و اجتماعی در سخنانی خواستار واگذاری کامل مراحل اجرایی و نظارتی طرح هایی همچون کرامت رضوی، بصیرت علوی و نسیم سلامت به کانون عالی و کانون های استانی شد.

وی همچنین خواستار پرداخت تا سقف 5 میلیون ریال از سوی سیستم خودپرداز بانک رفاه و اختصاص 20 درصد از تسهیلات این بانک به بازنشستگان شد.

به گزارش ایلنا، در این همایش که با حضور تاج الدین معاون امور حقوقی و مجلس سازمان تامین اجتماعی،علی اصغر بیات رییس هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی،دکتر دیباجی مشاور معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، حمید نخستین مدیرکل فرهنگی اجتماعی بازنشستگان، مهندس جنانی مدیرکل امور فنی مستمری ها، دکتر پناهی زاده معاون طب کار کمیسیون پزشکی حوزه درمان مستقیم سازمان، اسدی معاون نظارت و امور راهبردی دفتر امور حقوقی سازمان، علی اصغر دادخواه مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان، علی اعتصام پور مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان و جمعی از مدیران و کارشناسان بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی برگزار شده بود روسای کانون های کارگری بازنشسته و مستمری بگیر استان های اصفهان، قم، چهارمحال بختیاری، کهگلویه و بویراحمد، مرکزی، لرستان و یزد حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز