خبرگزاری کار ایران

در آستانه اربعین حسینی؛

ظرفیت پارکینگ‌های خودرو شهرستان مهران امشب کامل می‌شود

به‌علت حجم بالای تردد خودروهای‌شخصی ظرفیت پارکینگ‌های خودرو شهرستان مهران امشب کامل می‌شود.

به گزارش ایلنا، با تکمیل ظرفیت پارکینگ‌های خودرویی حاشیه شهر، زائران دیگر امکان ورود با وسیله نقلیه به مهران را ندارند و باید برای رسیدن به پایانه مرزی 11 کیلومتر پیاده‌روی کنند. 

جاده ایلام به مهران به سبب کوهستانی بودن و عرض کم مشکلات زیرساختی دارد که این مسئله باعث می‌شود با افزایش تردد در آن معضل‌های فراوانی از جمله ترافیک سنگین بوجود آید.

باتوجه به ظرفیت پارکینگ‌های شهر و شمار بالای ورود خودروهای‌شخصی به احتمال فراوان تا نیمه‌های امشب ظرفیت پارکینگ‌های بزرگ ایجاد شده در حاشیه شهر مهران نیز کامل شود.

مسئولان استان ایلام در ماه‌های گذشته و تا پیش از اربعین 95 با ایجاد زیرساخت‌های لازم 2 پارکینگ عمومی بزرگ به گستره 130 هکتار برای توقف خودروهای زائران در حاشیه شهر مهران راه‌اندازی کردند.

این پارکینگ‌ها به همراه توقف‌گاه‌های بخش خصوصی در حاشیه و داخل شهر مهران گنجایش پارک 200 هزار دستگاه خودرو را دارد.

پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام در مناسبت‌های مذهبی از جمله اربعین حسینی و روزهای عادی سال مهمترین کانون تردد زائران مکان‌های مقدس کشور عراق است.

تاکنون بیش از 800 هزار زائر برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین 95 و ویژه برنامه‌های سوگواری امام حسین (ع) از گذرگاه مرزی مهران وارد خاک عراق شده‌اند.

کد خبر : ۴۲۹۶۰۲