خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد جوانان روحانی در انتخابات پیشین در زنجان:

جوانان حامی روحانی تا امروز نامحرم مدیران ارشد بودند

رئیس ستاد جوانان ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92 گفت: در سه سال و نیم گذشته از زمان پیروزی دکتر روحانی در انتخابات 92، جوانان اصلاح‎طلب و اعتدال‎گرای حامی روحانی، به شدت مورد غفلت و بی‎توجهی مدیران ارشد استان بودند و درواقع نامحرم حساب می‌شدند.

مسعود الماسی (رئیس ستاد جوانان ستاد انتخاباتی سال92 روحانی  در استان زنجان)، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در استان زنجان اظهار داشت: در نشستی اختصاصی که با دکتر حسن روحانی یک هفته پس از پیروزی در انتخابات در تهران داشتیم، رئیس جمهور منتخب، انتخاب خود را مدیون حضور گستردۀ مردم بخصوص تلاش و زحمات جوانان در ستادها دانسته و از نقش جوانان در ترغیب و تشویق مردم جهت حضور در پای صندوق‎های رأی، تجلیل و قدردانی نمودند.

الماسی با اشاره به تلاش‎ها و اقدامات جوانان مستقر در ستادهای دکتر روحانی در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 92، ادامه داد: ما نیابد از یاد ببریم که در ماه‎های منتهی به ایام انتخابات پس از رد صلاحیت آیت‎‌الله هاشمی رفسنجانی، فضای بسیار سردی در جامعه خصوصاً در میان اصلاح‌طلبان شکل گرفت و بسیاری از دوستان ما تصمیم بر تحریم انتخابات داشتند، ولی این جوانان بودند که پرشور، در ستادها را گشودند و شروع به فعالیت انتخاباتی کردند.

وی با اشاره به سفر دکتر روحانی در اوایل اردیبهشت 92 به استان زنجان (قبل از انتخابات ریاست جمهوری) بیان کرد: دقیقاً یادم هست به اتفاق 15 الی 20 نفر در میدان بسیج زنجان به استقبال دکتر روحانی رفتیم که اکثر از میان جوانان و همکاران مطبوعاتی بودند. در آن زمان بسیاری از مدعیان امروزی که اتفاقاً بعدها پست‌های مدیریتی را هم قبضه کرده‎اند، در خانه‎های خود مشغول چرتکه‎اندازی و حساب و کتاب و هزینه فایده بودند که مثلاً از کدام کاندیدا حمایت کنند؟

 این فعال مطبوعاتی در این زمینه اضافه کرد: آن روزها اصلاً احتمال پیروزی دکتر روحانی در انتخابات کم بود و بسیاری از مدعیان و سینه‎چاکان امروزی دولت، تا آخرین روزهای تبلیغات اصلاً به ستادها نیامدند ولی به یکباره دو روز آخر ایام تبلیغات بعضاً سرک‎هایی به ستادها می‎کشیدند و البته دوزیست و چندزیست هم بودند. یک پا در ستاد قالیباف و بعضاً به ستاد سایر کاندیداها هم می‌رفتند تا اینکه دکتر روحانی با شگفتی در انتخابات پیروز شد و از فردای آن روز، مجاهدان شنبه کت و شلوارهای نو را پوشیدند و شدند اعتدال‎گرای حامی دولت تا بیایند و پست‎ها و سمت‎های دولتی و اجرایی را فرصت‌طلبانه در دست گیرند.

رئیس ستاد جوانان  روحانی در سال 92 استان زنجان، با اشاره به اختلاف اصلاح‎طلبان در سال‌های اخیر پیرامون مسائل مختلف استان و کشور، ادامه داد: اصلی‎ترین و جدی‎ترین تشکل حامی روحانی در انتخابات همان شورای تدبیر و امیدی بود که حدوداً سه چهار ماه قبل از انتخابات در استان شکل گرفت و از اول دنبال یک کاندیدای واحد و آنهم شخص دکتر روحانی بود.

عضو شورای مرکزی حامیان دولت تدبیر و امید در استان تصریح کرد: پس از انتخابات نظر اعضای شورای مرکزی و معاونین و مسئولین کمیته‎های ستاد، عموماً بر انتخاب یک استاندار اصلاح‎طلب و شخص مهندس جمشید انصاری متمرکز بود و همۀ ما فکر می‎کردیم که با آمدن ایشان به استان در کسوت استاندار، حلقۀ مفقوده و مشکل تاریخی استان در بحث توسعه که همانا استفاده از نیروهای دغدغه‌مند و دلسوز و کاردان و از حامیان واقعی دولت منتخب مردم بود، محقق خواهد شد که متأسفانه پس از گذشت سه سال نه تنها این مهم تحقق نیافت بلکه در انتخاب مدیران دستگاه‎های اجرایی و اداری دچار نوعی سردرگمی و استفاده از نیروهای بی‌تفاوت و فرصت‌طلب و بعضاً مخالف و منتقد دولت روحانی در پست‌ها بودیم و رفته‌‎رفته فضای یاس و ناامیدی در بین فعالان سیاسی اجتماعی استان که نقش اصلی در پیروزی روحانی در انتخابات داشتند، حاکم گشت.

الماسی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شور و حال وصف‎‌ناشدنی جوانان در ایام انتخابات در حمایت از رئیس جمهور منتخب، گفت: جوانان، صادقانه به میدان آمدند، خطرها را به جان خریدند و بسیاری از آنها ریسک هم کردند ولی عاشقانه و در دلشان بدون درنظر گرفتن هیچ چیز دیگری، ستادهای انتخاباتی روحانی را پرشور و نشاط کردند و مردم را جهت حضور در پای صندوق‎ها ترغیب نمودند ولی حتی یک زبان مهربان و روی‎گشاده مدیران منصوب دولت، از آنها دریغ شد.

این روزنامه‎نگار و مدیر سابق خانه مطبوعات استان ادامه داد: از نگاه مدیران ارشد استان، جوانان صرفاً ابزاری برای تبلیغات بودند که به صورت موسمی در فصول مختلف انتخابات به صحنه می‎آیند و پس از آن باید به کنار روند تا مدیران حرفه‌ای عافیت‌طلب، بدون هیچگونه مزاحمتی به مدیریت و امورات خویش برسند. درواقع جوانان حامی دولت تدبیر و امید، مغفول‎ترین و مظلوم‏ترین قشر سیاسی اجتماعی در استان بودند که بسیاری از مدیران دولت، روی آنها معامله کردند و به آنها پشت نمودند.

الماسی تاکید کرد: مدیران ارشد استان هیچ اعتقاد و باوری به حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی حتی در سطح کارشناس و مدیران میانی دستگاه‌های اجرایی نداشتند و با بهانه‎های واهی درصدد حذف آنها در تصمیمات سیاسی اجتماعی استان بودند و حتی راضی نبودند جوانان در برنامه‎ها و جمع‌های خودشان، اندک انتقادی به حضرات مسئولین نمایند.

این فعال سیاسی همچنین تصریح کرد: سال 84 تا 95 خصوصاً سه سال آخر بدترین دوران برای جوانان اصلاح‎طلب و حامی دولت اعتدال بود تا جایی که بسیاری از آنها از استان و دیار خود کوچ کردند و راهی تهران یا سایر کشورها شدند.

الماسی در ادامه گفتگو افزود: با تغییرات صورت گرفته در مدیریت ارشد استان و تغییر استاندار و معاون سیاسی امنیتی استان موج امیدواری گسترده‎ای در میان جوانان حامی دولت و اقشار مختلف مردم ایجاد شده است که امیدواریم مسئولان رده بالای استان با اعتقاد و باور قلبی، دست یاری خود را به سوی جوانان دراز کنند تا شاهد توسعه روزافزون استان نه در کاغذ و روی آمار، بلکه در سطح عینی و واقعی جامعه باشیم.

رئیس ستاد جوانان دکتر روحانی در سال92 در پایان خاطرنشان شد: انتخاب چهره‎ای فراگیر و اصیل، دارای افق دید باز و گسترده، کاردان و باتجربه‎ای چون آقای سیدبیوک موسوی در سمت معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری، قطعا می‎تواند در بهبود و ترمیم بدنۀ اجتماعی حامی دولت و جوانان نقش موثر و بی‌بدیلی داشته باشد و امیدواریم با تغییرات صورت گرفته در استان، برای جوانان نجیب و صادق و مظلوم استان، در به همان پاشنه سابق نچرخد و انشاء‌الله شاهد حضور و بروز جوانان و استفاده از نظرات و مشورت آنان در تصمیم‎گیریهای اساسی و امور اجرایی دولت باشیم. تمام سرمایۀ جوانان استان، صداقت و نجابت و صبر حکیمانه آنهاست و جوانان می‌توانند پایه‎های اصلی توسعۀ همه‌جانبه استان باشند به شرطی که اراده‌ای از سوی مدیران ارشد وجود داشته باشد.

گفتگو: زهرا ملابابائی

کد خبر : ۴۲۹۰۹۲