خبرگزاری کار ایران

خیز اصلاح طلبان تبریزی برای فتح شورای شهر پنجم؛

اصلاح‌طلبان سرشناس تبریزی برای نجات شهر می‌آیند؟+ جدول اسامی

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۴۷۹

در دوره گذشته شورای شهر که با حضور اکثریت اصولگرایان تشکیل شده است عموما شورای شهر تبریز روی آرامش را ندیده است و با انبوهی از حواشی و ناراحتی همراه بوده است.

به گزارش ایلنا، با نزدیک شدن به انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر و روستا، تحرکات انتخاباتی در کشور و بخصوص شهرهای بزرگ افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

تبریز نیز بعنوان یکی از سیاسی‌ترین شهرهای ایران در حالی خود را آماده ی برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی می کند که در حداقل دو دوره اخیر، شاهد فضای انتخاباتی سرد و بی روحی بوده است. عدم تمایل شخصیت‌های برجسته استانی جهت حضور در انتخابات شوراهای شهر در کنار عدم ورود تشکیلاتی اصلاح طلبان به این انتخابات در دورانی که فضای سیاسی کشور  بر اصلاح طلبان بسته شده بود، انتخابات شورا را به انتخاباتی با حضور کاندیداهایی تکراری با یک نگرش سیاسی مشخص و کم تنوع تبدیل کرده بود که که رای دهندگان برای ایجاد فضایی تازه تر به انتخاب کاندیداهای بی نام و نشان تمایل پیدا می کردند.

پس از پیروزی اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و موفقیت چشمگیر لیست امید در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و بازشدن فضای سیاسی کشور و در کنار آن تمایل مردم برای انتخاب از بین لیست‌های انتخاباتی، احزاب و گروه‌های اصلاح طلب کشور و علی الخصوص تبریز را به حضوری مقتدرانه و متحدانه در انتخابات شورای شهر پنجم در اردیبهشت سال آینده ترغیب کرده است.

در انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع شش نامزد اصلاح‌طلبان، پزشکیان دور اول وارد مجلس شد و در صندلی نایب رئیسی مجلس نیز جلوس کرد. چهار نفر نیز به دور دوم رفتند و در نهایت دو نفر از این چهار نفر نیز دور دوم وارد مجلس شدند.

جالب اینجاست که در انتخابات ریاست جمهوری نیز 55 درصد مردم تبریز به حسن روحانی رای دادند و محسن رضایی و ولایتی در رده دوم و سوم قرار گرفتند و نامزدهای اختصاصی جریان اصولگرا چهارم و پنجم شدند!

از سویی دیگر در دوره گذشته شورای شهر که با حضور اکثریت اصولگرایان تشکیل شده است عموما شورای شهر تبریز روی آرامش را ندیده است و با انبوهی از حواشی و ناراحتی همراه بوده است. به نظر می‌رسد حالا یک گام اساسی در پیش است.

در پنج ماه مانده به آغاز ثبت نام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا لیست بسیار بلندی از شخصیت‌های اصلاح طلب در تبریز به گوش می‌رسد که به نظر می‌رسد خود را آماده حضور در انتخابات شورای شهر کرده‌اند که می‌توان تعدادی از این کاندیداهای احتمالی را به صورت زیر فهرست کرد:

اصلاح‌طلبان سرشناس تبریزی برای نجات شهر می‌آیند؟+ جدول اسامی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز