خبرگزاری کار ایران

بیانیه مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری:

رئیس‌جمهور استاندار غیرهمسو با دولت را در اصفهان عزل کند

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۸۹۶

بعد از اختلافاتی که بر سر مسئله آب بین استان اصفهان و مناطق همجوار پیش آمده است، مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در این بیانیه آمده است: «مسئله محیط زیست و حفظ آن برای مردم استان چهارمحال بختیاری از جنس فعالیت فانتزی نیست؛ محیط زیست و حفظ آن برای مردم این استان عین زندگی است لذا مجمع نمایندگان استان چهارمحال بختیاری از همه مردم، مسئولان، روحانیون، احزاب و جریان‌های سیاسی می‌خواهد با حفظ و احترام به تفاوت ها و تمامی سلایق سیاسی، اجتماعی و... اصول محیط زیست را به عنوان یک میثاق مشترک پذیرفته و از سمت‌گیری‌های، سیاسی، قومی و منطقه‌ای پیرامون مسئله آب خودداری کنیم.

بی‌شک در این موقعیت حساس پر رنگ شدن سویه‌های غیر محیط زیستی به چیزی جز افتراق و مخدوش شدن وحدت منجر نخواهد شد.

در قسمت دیگر این بیانیه خطاب به اسحاق جهانگیری آمده است: «مردم استان چهارمحال و بختیاری سود جویی مافیای صنعت و پنهان شدن مافیای آب پشت انتظارات مردم شریف استان اصفهان را محکوم کرده و ارایه راه حل های غیرمحیط زیستی برای احیای زاینده رود را نقض غرض دانسته و راه‌حل های موقت نظیر پروژه های انتقال آب را به رسمیت نمی شناسد.»

در بند دیگری از این بیانیه ضمن انتقاد از رفتار استاندار اصفهان در ایجاد جنگ روانی آمده است «اکنون که پس از برجام و دستاوردهای نسبی آن در مهار تورم و کنترل افزایش قیمت لجام گسیخته قیمت ها و در کنار حاشیه رفتن افراط گرای در سیاست داخلی، دولت با کمک مجلس به توفیقاتی رسیده است.

عده‌ای چه در داخل دولت  روحانی و چه خارج از آن سعی دارند بر موج سواری بر روی مطالبات واقعی مردم فضای تضاد و پایداری ناپایداری را در صحنه سیاسی کشور حاکم کنند. از آنجا که وعده استاندار غیر همسو با دولت در استان اصفهان برای اجرای این دو پروژه طی دو ماه آینده را غیر واقعی و فضا‌سازی انتخاباتی برای ایجاد فضای التهاب سیاسی و تنش اجتماعی در سه استان خوزستان، چهارمحال بختیاری و اصفهان می‌دانیم، از رئیس‌جمهور می‌خواهیم بدون توجه به فشار مافیای آب ضمن برکناری استاندار اصفهان، با بیان حقایق ضد محیط زیستی این پروژه ها، از تحمیل فضای تنش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آتی در سه استان مهم کشور جلوگیری کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز