خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای اداری لنگرود مطرح شد؛

گیلان چهارمین استان حادثه‌خیز کشور/ بحران آب شرب لنگرود در مرز هشدار

فرماندار لنگرود بیان کرد: استان گیلان چهارمین استان حادثه خیز کشور است و باید مسئولان به کاهش این آمار توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایلنا از لنگرود، سید رضا جوادپور در نشست شورای اداری این شهرستان با اشاره به این که تاکنون اعتبار ۵۳ میلیارد تومانی حوادث غیرمترقبه به این شهرستان تخصیص نیافته است، گفت: مدیران دستگاه‌های شهرستان بدانند از شهرستان به آنها اعتبار داده نمی‌شود و باید دنبال مدیران استانی خود برای دریافت اعتبارات ملی حرکت کنند .

وی افزود : استان گیلان چهارمین استان حادثه خیز کشور است و باید مسئولان به کاهش این آمار توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار لنگرود با هشدار درخصوص آب آشامیدنی این شهرستان خاطر نشان کرد: ما در این راستا در خط قرمز واقع شده ایم و نباید اجازه بدهیم تا مردم دچار مشکل شوند.

وی تاکید کرد: زنگ خطر برای مسئولان آب فاضلاب شهری گیلان و شهرستان به صدا در آمده است و باید تلاش کنیم تا این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.

426239516_98184_507952555741245194

فرماندار لنگرود همچنین از شهردار لنگرود بخاطر عدم شرکت در جلسات فرمانداری بویژه در جلسه ستاد حوادث مدیریت بحران شهرستان انتقاد کرد.

در ادامه شیرزاد روشن بخشدار اطاقور با بیان اینکه در حال حاضر روستائیان این بخش با مشکل تردد روبرو هستند به پل روستا پایین شکرش اشاره کرد و افزود:این پل دیواره حفاظتی ندارد و مردم در معرض خطرسیل هستند.

روشن با بیان اینکه ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای انجام پروژه مذکور نیاز است، تصریح کرد: اگر اقدامی در این خصوص انجام نشود حادثه سال ۹۱ را در این روستا شاهد خواهیم بود.

وی افزود: همچنین سالن ورزشی لات لیل در معرض تخریب است که برای ترمیم بنا به ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

معاون مدیریت بحران استانداری گیلان هم در این نشست آمادگی شهرداری‌ها و استقرار اکیپ‌های راهداری و پلیس را در جهت آمادگی در مقابله با حوادث را خواستار شد و افزود: استان گیلان چهارمین استان حادثه خیز کشور است.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان لنگرود گفت: حاشیه امن برای آب منطقه‌ای وجود ندارد و با کوچکترین مشکل آب شهر قطع می‌شود و شهرستان در آستانه بحران قرار می گیرد.

وی با اشاره به مشکلات این شهرستان در ضمینه های راه شهرسازی ،برق و آ ب منطقه ای گفت: هر کدام از مسئولان مربوطه در حوزه کاری خود و در جهت رفع مشکلات قدمی برداشته‌اند، لیکن باید توجه بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا بیشتر از این دچار خسارت نشویم.

همچنین در این نشست به مشکلاتی در خصوص فرسوده‌بودن بنای مدارس، مشکل آب شرب شهر شلمان و عدم صدور مجوز برداشت شن در شلمان مطرح شد.

کد خبر : ۴۲۶۸۸۱