خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان خبر داد:

اجرای طرح سنجش اعتماد عمومی نسبت به استاندارد در البرز

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۷۱۷

مدیرکل استاندارد استان البرز از اجرای طرح سنجش میزان اعتماد عمومی نسبت به استاندارد در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، مدیرکل استاندار البرز امروز با بیان این مطلب گفت: کارشناسان اداره کل استاندارد البرز در طرحی برای سنجش میزان اعتمادعمومی نسبت به عملکرد این اداره کل در فروشگاه‌های رفاه استان مستقر شدند.

فتانه شکرالهی در ادامه در توضیح اهداف این طرح افزود: هدف از اجرای این طرح، میزان شناخت مردم از علامت استاندارد، سنجش رضایتمندی آنان و اطلاع از رضایت مصرف‌کنندگان از کیفیت کالاهای داخلی در بین اقشار و گروه های مختلف سنی است.

وی در ادامه با بیان اینکه طبق قانون تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است، گفت: نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی های این تولیدات با موازین استاندارد از وظایف اصلی این سازمان، است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا، گشت های بازرسی این اداره کل، علاوه بر کنترل خطوط تولید، نسبت به نمونه‌برداری تصادفی‌از محصولات عرضه شده در بازار اقدام کرده و در صورت مغایرت آنها با استانداردهای مربوطه با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.

وی در ادامه با بیان این که، عدم رعایت ویژگی های استانداردهای اجباری، مشمول پیگرد قانونی و منجر به ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد خواهد شد، خاطرنشان کرد: کاربرد علامت استاندارد ایران، نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط ، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز