خبرگزاری کار ایران

با هدف بررسی مدل‌های کسب و کار؛

نشست هم‌اندیشی یزد و سرمایه‌گذاری انرژی خورشیدی برگزار شد

در نشست هم‌اندیشی بررسی مدل‌های کسب‌ وکار و سرمایه‌گذاری در حوزۀ انرژی‌های تجدیدپذیر، پیرامون پتانسیل‌های استان یزد در حوزۀ انرژی خورشیدی هم‌اندیشی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست هم‌‌اندیشی بررسی مدل‌های کسب و کار و سرمایه‌گذاری در حوزۀ انرژی‌های تجدیدپذیر، با حضور مدیر سازمان عامل منطقه ویژه علم و فناوری یزد، مدیران کل شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق، استادان دانشگاهی، سرمایه‌گذاران و مدیران عامل شرکت‌های در سالن کنفرانس شرکت توزیع برق استان یزد برگزار شد.

در این نشست که به کوشش استانداری یزد، دانشگاه یزد، شرکت توزیع برق، شرکت برق منطقه‌ای گروه پیشگامان کویر یزد و انجمن مدیریت فناوری ایران برگزار شد، مزیّت‌ها پتانسیل‌ها و چالش‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان، ایران و استان یزد از سوی مسئولان دستگاه‌ها و استادان دانشگاهی و پژوهشی گزارش شد.

از آن جا که میانگین انرژی تابشی خورشید در جهان، ایران و یزد به ترتیب 3.5 و 4.5 و 5.2 کیلووات ساعت بر متر مربع است، در این نشست میزان انرژی تابشی خورشید در یزد خوب ارزیابی شد و آن را نشان‌دهندۀ ظرفیت خوب یزد در حوزۀ انرژی‌های تجدیدپذیر دانستند.

همچنین با ارزیابی شرایط کنونی و آیندۀ کسب و کار در حوزۀ انرژی خورشیدی در ایران، گزارشی از چگونگی خدمات‌رسانی و تولید محصول و میزان اشتغال‌زایی در حوزۀ ستادی، پیمانکاری، واردات کالا، حمل‌ونقل، انبارداری و تأمین تجهیزات جانبی بیان شد.

فرصت‌ها و تهدیدهای توسعۀ انرژی خورشیدی، چگونگی کسب و کار در حوزۀ انرژی خورشیدی و جایگاه انرژی خورشیدی در سبد انرژی جهان، موضوعات دیگری بود که پیرامون آن گفت و گو شد.

در این نشست از استقبال خوب استان برای ساخت نیروگاه خورشیدی نیز سخن به میان آمد و به بهره‌برداری از 3 نیروگاه خورشیدی؛ 2 نیروگاه در حال ساخت و هم‌چنین به صادرشدن 23 مجوز پروانۀ ساخت و برنامه‌هایی مانند تأسیس آزمایشگاه و پارکینگ خورشیدی در دست کار اشاره شد.

گفتنی است بنا به گفته کارشناسان حاضر در نشست، اجرایی‌شدن همه برنامه‌های مورد نظر، تنها با پشتییانی دولتی مقدور نیست و باید از مردم و سرمایه‌گذار خارجی برای افزایش سبد انرژی در استان استفاده شود.

کد خبر : ۴۲۵۹۳۲