خبرگزاری کار ایران

مدیر پالایشگاه اول پارس جنوبی خبرداد:

فرآورش 5 میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه اول مجتمع پارس‌جنوبی

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی از فرآورش 5 میلیارد و چهارصد و شصت و دو میلیون استاندارد متر مکعب گاز در هفت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، سید محمد مهدی هاشمی گفت: اکنون مجتمع گاز پارس جنوبی با ترسیم چشم‌انداز خود در افق 1404 که سرآمد در عملیات و رقابت‌پذیر در تراز جهانی است با تلاش متخصصان و کارکنان و بهره‌گیری از دانش نوین بهترین پشتیبان برای تحقق چشم‌انداز کشور در حوزه‌ انرژی است.

هاشمی‌در ادامه با بیان اینکه مجتمع گاز پارس‌جنوبی به عنوان متولی تولید از میدان گازی پارس‌جنوبی است گفت: در سایه‌ همدلی متخصصان و کارکنان پالایشگاه اول در هفت ماه سال جاری بیش از 5 میلیون و 927 هزار و 964 بشکه میعانات گازی در این پالایشگاه تولید و صادر شده است که این مهم در اقتصاد کلان کشور نقش بسیار مهمی دارد.

وی ادامه داد: در همین بازه زمانی، 5 میلیارد و چهارصد و شصت و دو میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه اول فراورش شده است.

مدیر پالایشگاه اول در ادامه با اشاره به تولید دیگر محصولات این پالایشگاه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 22 هزار تن گوگرد دانه بندی در پالایشگاه اول به تولید رسیده و متوسط میزان تولید گوگرد مایع روزانه 115 تن برآورد شده است.

وی گفت: میانگین تولید متوسط پالایشگاه اول در هفت ماه امسال، 27.5 میلیون استاندارد متر مکعب گاز در روز است.

این مقام مسئول با بیان اینکه، یکی از مهمترین مضامین استراتژیک مجتمع همواره موضوع محیط زیست است گفت: با انجام پروژه‌ها و اقدامات اصلاحی در راستای کاهش مشعل سوزی از ابتدای سال تا کنون روند نزولی بسیار مطلوبی را پیموده است.
 

وی بر همین اساس گفت: به طوری که میزان مشعل سوزی پالایشگاه اول در هفت ماه سال قبل 44.057 میلیون استاندارد متر مکعب بوده است و این درحالی است که همین رقم در بازه زمانی سال جاری با کاهشی چشمگیر به 41.99 میلیون استاندارد مترمکعب رسیده است و این امر نشان از تلاش متخصصان و کارکنان این پالایشگاه دارد.
 
مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان گفت: به یاری خداوند متعال و با تلاش مدیران و کارکنان، اقدامات گسترده‌ای با هدف پایداری در تولید گاز در دستور کار قرار داده‌ایم و پالایشگاه اول مجتمع در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور حرکت خواهد کرد.

کد خبر : ۴۲۵۸۵۸