خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزیر بهداشت در گفت و گو با ایلنا:

نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور نداریم/ ساخت تخت‌های بیمارستانی در دولت یازدهم شش برابر دولت گذشته است

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۷۰۶

معاون درمان وزیر بهداشت و درمان دولت تدبیر و امید تاکید کرد که برای انجام عمل‌های جراحی، نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور وجود ندارد.

" محمد آقاجانی " در حاشیه بازدید از برخی پروژه‌های درمانی و بهداشتی گچساران در استان کهگیلویه و بویرحمد به ایلنا گفت: هیچ عمل جراحی و اقدام پزشکی در دنیا وجود ندارد که بخواهیم بیمار به خارج از کشور اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه تمامی عمل‌های تخصصی، فوق تخصصی، پیچیده پیوند اعضا، درمانی و تشخیصی به دست پزشکان ایران در داخل کشور صورت می گیرد، اظهار داشت: اعزام بیماران داخل به خارج کشور به صفر رسیده در حالی‌که کمبود نیروی انسانی پزشکی جدی بوده و چند برابر معمول فعالیت می‌کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت دولت یازدهم افزود: یک سوم استاندارد درمانی، نیروی پرستار داریم و برای جبران نیروی کار نیز باید فرصت زیادی را صرف کنیم.

آقاجانی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های وزارت بهداشت و درمان در حوزه عمرانی بویژه ساخت تخت خواب های بیمارستانی پرداخت.

ساخت تخت های بیمارستانی در دولت یازدهم شش برابر دولت گذشته است

وی گفت: وزارت بهداشت  21 هزار تخت خواب در حال تکمیل و تجهیز دارد در حالیکه در دولت گذشته هر سال حدود هزار و 600 تختخواب در کشور به مجموع تخت های بیمارستانی اضافه شد.

این مقام بهداشتی و درمانی کشور افزود: در این دولت با تلاشی‌که دکتر هاشمی وزیر بهداشت بهمراه کمک های دولت و مجلس در بحث یک درصد افزوده به حوزه سلامت داشته اند تاپایان این دولت، 21 هزار تخت بیمارستانی جدید ساخته و افتتاح می شود.

آقاجانی گفت: براساس آمارهای واقعی‌عنوان شده، تعداد تخت‌های بیمارستانی که در دولت یازدهم تحویل می شود، شش برابر تخت‌های بیمارستانی در دولت گذشته خواهد بود.

معاون درمان وزیر بهداشت دولت یازدهم از بازسازی بیمارستان‌های موجود و تکمیل آنها نیز در این دولت خبرداد و تصریح کرد: بیش از 2 میلیون متر مربع بازسازی فضای بیمارستانی صورت گرفته و 40 هزار تخت بیمارستان نیز بازسازی شده است.

آقاجانی افزود: در حوزه نیروی‌انسانی هم کمبود پرستار، پزشک‌عمومی و متخصص داریم و در این دوره تلاش هایی برای افزایش نیروی انسانی شد اما چند سال طول می‌کشد تا این تلاش‌ها به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز