خبرگزاری کار ایران

سید عباس عراقچی در کرج:

داعش مظهر تروریسم پسا مدرن است/صهیونیست‌ها از فجایع عربستان در یمن حمایت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۱۱۷

معاون امور بین الملل وزیر خارجه گفت: اکنون پدیده تروریسم پسا مدرن توسط داعش به وجود آمده و داعش مظهر آن است، زیرا به لحاظ تفکری، به شدت عقب مانده، ولی به لحاظ استفاده از ابزارهای نوین، بسیار پیشرفته است.

به گزارش ایلنا در البرز، سید عباس عراقچی امروز، در آئین رونمایی از کتابش، با عنوان «تروریسم و فضای مجازی در خاورمیانه» در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، افزود: این کتاب محصول یک کار دانشگاهی است که شاهین جوزانی و دکتر دهشیری و بنده در حدود یکسال درباره آن کار کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: شناخت پدیده تروریسم و ارتباط آن با فضای مجازی و جذب و آموزش نیرو و تامین مالی ابعاد تروریست و فضای سایبری و ظرفیت‌های ایجاد شده توسط آن و استفاده داعش از این فضا، از موضوعاتی است که این کتاب به آن می‌پردازد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تروریسم در سال‌های اخیر تحولات جدی پیدا کرده و در زمان اخیر، پدیده‌هایی به نام تروریسم مدرن، توسط القاعده به وجود آمد و اکنون پدیده تروریسم پسا مدرن توسط داعش به وجود آمده که داعش مظهر آن است، زیرا به لحاظ تفکری، به شدت عقب مانده، ولی به لحاظ استفاده از ابزارهای نوین، بسیار پیشرفته است.

وی با اشاره به اینکه داعش به طور کاملا استثنایی از امکانات و ظرفیت‌های اینترنت و فضای مجازی استفاده می‌کند، گفت: ‌ روزهای اول، که داعشی‌ها، جنایات وحشیانه‌ای انجام می‌دادند، از آن فیلم می‌گرفتند و در فضای مجازی می‌گذاشتند، همه آن را کاری بی‌خردانه می‌دانستند، ولی اکنون متوجه شدیم، که بزرگ‌ترین کار برای به خدمت گرفتن نیرو‌ها، همین کار آن‌ها بود و وحشی‌گری داعش به لحاظ استفاده از اینترنت بهترین روش جذب نیرو برای آن‌ها شد.

 وی در ادامه با بیان اینکه قدرتمان را مدیون دانشمندان هسته‌ای و در راس آن‌ها شهدای هسته‌ای هستیم افزود: آنچه داریم و امنیت، عزت و استقلال و دستاورد‌هایمان به برکت ایثارگری‌های مردم ایران و فرزندان این مرز و بوم و در راس آن‌ها خون شهیدانی است که برای عزت کشورمان و افتخار ملت جان خود را فدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه در مذاکرات هسته‌ای افتخارات بسیاری کسب شد، گفت: ‌ شش قدرت بزرگ دنیا سال‌ها در برابر ما ایستاده بودند، در حالی که در مواقع عادی در مقابل هم بودند، اما تنها موضوعی که با هم متحد شدند در خصوص موضوع هسته‌ای ایران بود و تاکید داشتند که باید آب سنگین اراک را تعطیل و دستاورهای هسته‌ای خود را تعطیل کنیم و تهدیدهای مختلفی داشتند اما شعار ما انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، بود و بر آن پافشاری کردیم.

معاون وزیر امور خارجه در ادامه با بیان اینکه، آن‌ها به غنی سازی ما رضایت نمی‌دادند افزود: در عین حال آن‌ها مجبور شدند پای میز مذاکره بیایند. آن‌ها می‌خواستند غنی سازی متوقف شود، اما ما سیاست‌های آن‌ها را متوقف کردیم و تصمیم گرفته شد راکتور آب سنگین اراک با مقداری تغییرات ادامه یابد.

عراقچی با طرح این سوال که به چه علت کسانی که ما را تحریم کرده بودند، پشت میز مذاکره نشستند و خواسته‌های ما را تامین کردند، گفت: این کار دیپلمات‌ها نبود بلکه مردم ایران، آن‌ها را وادار کردند و پیروز این میدان مردم ایران هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ‌ در مقطعی آن‌ها ما را تحریم کردند اما حاضر به تعطیلی و تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای حتی برای یک روز نبودیم که این موضوع را مدیون شهید شهریاری‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید از حق جهان اسلام دفاع می‌کردیم، گفت: ‌ قطعنامه‌های مختلف تصویب کردند و تحریم‌ها را افزایش دادند و سختگیری‌های زیادی برای نرسیدن تجهیزات به ما کردند و اجازه تحصیل دانشجویان را نمی‌دادند و با برنامه‌های سنگین اقتصادی ملت ما را تحت فشار گذاشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه، ملت ایران توانمندی و قدرتی ایجاد کردند که دشمنان چاره‌ای جز مذاکره نداشته باشند افزود: آن‌ها برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را به رسمیت شناختند و پذیرفتند که آب سنگین ادامه یابد.

وی در ادامه افزود: اگر دشمنان ما قادر بودند که تاسیسات هسته‌ای ما در نطنز و فردو، بمباران کنند، آیا مذاکره می‌کردند و این امتیازات را می‌دادند، در حالیکه با چهار موشک اینکار را می‌کردند، ولی به دلیل توانایی‌های دفاعی رزمندگان ما در بسیج و سپاه نتوانستند که البته اگر اقدامی می‌کردند جواب سختی می‌دیدند.

معاون وزیر امور خارجه گفت: قدرت دفاعی ایران کاری کرد که فکر حمله به ایران به سرشان نزند، که این را مدیون رزمندگانی هستیم که این توانایی دفاعی را ایجاد کردند.

عراقچی خاطرنشان کرد: ‌ ما دیپلمات‌ها کاری جز اینکه قدرتمان را که مدیون این دانشمندان است، اعلام کنیم، نداشتیم و اگر نبود صبر و تحمل مردم ایران در مقابل تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، معلوم نبود آن‌ها پای میز مذاکره بیایند.

عراقچی با تاکید بر اینکه در حوزه برجام هم مدیون کسانی هستیم که در این کشور فداکاری کردند، در کتابی که امروز رونمایی شد، به بحث تروریسم پرداخته شده است، اهمیت موضوع تروریسم را کسی بیشتر از مردم ایران نمی‌تواند درک کند، تروریسم خطر بزرگی برای بشریت است و ما یکی از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم بوده و هنوز هم هستیم.

وی در ادامه با اشاره به کشورهای حامی و گسترش دهنده تروریسم در خاورمیانه، گفت: در حال حاضر، صهیونیست‌ها بزرگ‌ترین تروریست‌های خاورمیانه و در سطح جهان هستند که سال‌ها بر علیه ملت بی‌دفاع فلسطین به جنایت پرداخته‌اند و مردم بی‌دفاع فلسطین را مورد حملات مکرر قرار داده‌اند و درحال حاضر هم، از فجایعی که عربستان در یمن انجام می‌دهد حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز