خبرگزاری کار ایران

سخنرانی پارسایی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز زیر نور شمع؛

رکود از طریق تعامل با دنیا حل می‌شود/درباره سلامت مردم با کسی مماشات نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۰۷۸

قبل از برگزاری مراسم برق سالن سخنرانی قطع شد که دانشجویان با روشن کردن شمع نور سالن را تامین کردند و سخنرانی با حضور گسترده دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام پارسایی که به دعوت انجمن اسلامی امید دانشگاه شیراز به دانشگاه علوم پزشکی شیراز رفته بود از طرح تحول سلامت انتقاد کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه سلامت کشور داریم طرح‌هایی است که از کشورهای دیگر الگوبرداری و به‌صورت ناقص اجرا می‌شود، چنانکه طرح تحول سلامت در کشورهایی موفق بوده، اما در کشور ما به صورت ناقص اجرا شده است.

وی تاکید کرد: برای اجرای طرح پزشک خانواده در سال ۹۲، ۹۳ و ۹۴ معادل یازده میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده و این طرح یک شبه نتیجه خوبی نداشته است.

مردم در مناطق محروم با تعرفه رایگان از درمان بهره‌مند شوند

سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به اینکه مردم کشور ما حق‌ دارند از درمان با قیمت پایین و در مناطق محروم با تعرفه رایگان بهره‌مند شوند، تاکید کرد: اما این‌ که با چه هزینه‌ای چنین طرحی باید اجرا شود، مورد سؤال است. مدیریت غلط از لحاظ آموزشی، پزشکی و بهداشتی به دانشگاه لطمه زده و همچنین بدهی بسیار بالایی به بار آورده است.

پارسایی افزود: شیراز از دیرباز قطب پزشکی کشور و خاورمیانه بوده و بعد از انقلاب همواره در مسائل پزشکی و پژوهشی رتبه‌های نخست را داشته، اما به سبب عدم به‌کارگیری نیروهای توانمند و عملکرد سلیقه‌ای این روند رو به افول گذاشته و امروز شهید بهشتی و دانشگاه یزد که قبلاً رقیب شیراز بودند، از آن پیشی گرفته‌اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: کسانی که دغدغه نام شیراز را دارند نباید بی‌تفاوت بمانند و دانشجویان هم نباید بی‌تفاوت باشند و هر اطلاعاتی که در مورد علوم پزشکی دارند به ما برسانند تا بعد از بررسی و تائید وزرا، در هفته‌های آتی این بحث را در مجلس بررسی کنیم.

امنیت بخش سلامت را نباید با برخورد سیاسی مورد خدشه قرار دهیم

وی گفت: ما با کسی مشکل شخصی نداریم و به دنبال مسائل سیاسی هم نیستیم، بلکه این بحث مدیریتی است و تخلفات گوناگون علوم پزشکی در جو دانشگاه، گزینش‌ها، دارو، درمان، تجهیزات پزشکی و تخلفات واگذاری املاک دانشگاه پزشکی به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه‌ شده است. امنیت بخش سلامت را نباید با برخورد سیاسی مورد خدشه قرار دهیم و در مورد سلامت مردم نباید هیچ مماشاتی باشد.

پارسایی با مقایسه عملکرد مجلس نهم و دهم تاکید کرد: در بحث قراردادهای نفتی، مجلس از دولت حمایت کرد، چراکه هر روزی که قراردادهای نفتی عقب می‌افتد، میلیارد‌ها دلار قرارداد منعقد شده کشورهای همسایه منابع زیرزمینی مشترک را استخراج می‌کنند.

درباره پیگیری صندوق ذخیره فرهنگیان با کسی تعارف نداریم

وی ریشه فیش‌های حقوقی نجومی را مقررات دولت قبل ذکر کرده و افزود: پیگیری صندوق ذخیره فرهنگیان یک هفته است آغاز شده و ما با کسی تعارف نداریم، همین صندوق هم اگر بررسی شود، ریشه‌های آن به دولت قبل بازمی‌گردد.

تاکنون هیچ برچسب مشکل اقتصادی به اصلاح‌طلبان نخورده است

پارسایی تاکید کرد: افتخار اصلاح‌طلبان این است که تاکنون هیچ برچسب مشکل اقتصادی به آنان نخورده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که بنابر نامه دیوان محاسبات بدهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک‌هزار و ۲۵ میلیارد تومان است، بیان کرد: دانشگاه‌ها، بیمه‌ها را ورشکست کرده‌اند، درحالی‌که بیمه درآمد و بودجه مشخص دارد و وقتی دانشگاه طرح‌های بدون پشتوانه مالی را پیش می‌برد، بیمه‌ها به‌تدریج از آن کنار می‌کشند.

وی در پاسخ به یکی از دانشجویان گفت: این‌که می‌پرسید برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز چه کرده‌اید، بدانید همین‌ که در امنیتی‌ترین دانشگاه کشور چنین جلسه‌ای برگزار شده، یک گام به‌پیش است.

رکود از طریق تعامل با دنیا حل می‌شود

پارسایی درباره وضعیت اقتصادی کشور نیز تصریح کرد: این رکود از طریق تعامل با دنیا حل می‌شود و مجلس شورای اسلامی تنها پنج شش ماه است کار خود را آغاز کرده و مطالبات دانشجویی را در ادامه کار پیگیری خواهد کرد تا شاهد گردش نخبگان و مدیران باشیم.

وی در ادامه یادآور می‌شود: تا سال ۸۴ معادل ۱۸ دانشکده دندانپزشکی در کشور احداث و تا پایان سال ۹۱ بیش از ۶۴ دانشکده دندانپزشکی تأسیس‌شده که این تصمیمات باعث افول کیفیت علم در دانشگاه شده است و عجیب است که از شروع مبحث دندانپزشکی در ایران ۱۸ مورد دانشگاه راه‌اندازی شده و در این هشت سال به‌یک‌باره ۶۴ دانشگاه بدون اساتید لازم و امکانات مشخص فعال‌شده و به این تعداد فارغ‌التحصیل به بازار کار تزریق‌ شده است.

به گزارش ایلنا پیش از این مراسم برق سالن سخنرانی قطع شد که دانشجویان با روشن کردن شمع نور سالن را تامین کردند و سخنرانی با حضور گسترده دانشجویان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز