خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو در کرج مطرح کرد:

خودکفایی دارویی کشور در دستور کار دولت

رئیس سازمان غذا و دارو از حمایت دولت و مجموعه وزارت‌بهداشت از شرکت‌های دانش‌بنیان تولید دارو، در سطح کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، رسول دیناروند در بازدید از خط تولید داروی سینورا در یک شرکت تحقیقاتی و تولیدی  در شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس گفت: توسعه و ارتقاء کیفیت و صادرات دارو باعث کاهش وابستگی کشور به داروهای خارجی و وارداتی شده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وجود نیروی انسانی متخصص در این شرکت افزود: این شرکت، در حال حاضر، بیش از 1350 نیروی انسانی در اختیار دارد که بیش از 20 درصد از این افراد پزشک و متخصص هستند.

معاون وزیر بهداشت متذکر شد: تولید داروهای بیوتکنولوژی و نوترکیب در کشور نیاز به دانش و فناوری دارد که این شرکت چنین دانش و فناوری را در اختیار دارد.

وی با اشاره به خط تولید داروی جدید سینورا و بیان اینکه فرق تولید داروهای بیوتکنولوژی با سایر داروها در ارزش افزوده این داروهاست، گفت: در سایر داروها ارزش افزوده در فرمولاسیون آنهاست و در حوزه بیوتکنولوژی، داروهای تولیدی حداقل ارزبری را برای کشور خواهد داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان خاطرنشان کرد: واردات داروی سینورا باعث می‌شد دارو با بیش از 2 برابر یا حتی 4 برابر قیمت تولید داخل در اختیار بیمار قرار بگیرد اما با تولید داخلی این داروها، قیمت آن کاهش چشمگیری می‌یابد.

کد خبر : ۴۲۲۵۹۵