خبرگزاری کار ایران

در سفر هیات دولت انجام شد؛

محور اراک - خمین پس از 12 سال به بهره‌برداری رسید

در سفر اخیر هیات دولت به استان مرکزی محور اراک - خمین پس از 12 سال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، دولت مهرورز احمدی نژاد در هر سفر استانی پروژه‌های عمرانی بسیاری را مصوب می‌کرد، اما گذشت زمان نشان داد که نه تنها بسیاری از این پروژه‌ها در زمان مقرر به بهره‌برداری نرسید بلکه به ارثیه‌های دردسر ساز برای دولت تدبیر و امید تبدیل شد؛ ارثیه‌های غیر کارشناسی که شمار آن‌ها در استان مرکزی به 210 طرح و پروژه بلاتکلیف می‌رسید.

از جمله مصوبات دولت دهم در استان مرکزی و شهر اراک اختصاص منابعی در راستای کاشت هزار هکتار فضای سبز به منظور کاهش آلودگی هوا بود که متأسفانه دولت قبل در راستای اجرای این مصوبه حتی یک سانتی‌متر نیز جنگل کاری انجام نداد.

همان‌گونه که از قبل پیش بینی می‌شد سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی شور و نشاط‌های امیدوارانه‌ای را به دنبال داشت، تا جایی که در ابتدای این سفر با واگذاری 700 هکتار زمین به شهرداری اراک به منظور جنگل‌کاری و بیابان زدایی پنج هزار هکتار از تالاب میقان عزم والای دولت تدبیر و امید را برای مقابله با آلودگی هوا نشان داد.

هر چند که دولت نهم و دهم به واسطه بهای بالای فروش نفت در بهترین شرایط مالی بعد از انقلاب قرار داشت اما باز هم نتوانست 16 هزار پروژه عمرانی را که در سفرهای استانی مصوب کرده بود را به اتمام و حتی اکثر آن‌ها را به اجرا گذارد.

به هر حال با ورود رئیس جمهور به هر استان، شهروندان انتظار افتتاح پروژه‌های عمرانی را می‌کشند.

با ورود هیأت دولت یازدهم به استان مرکزی و صرف هزینه 20 هزار میلیارد ریال، 212 پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف شهری و روستایی، بهداشت و درمان، نیرو، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی به بهره‌برداری رسید و اجرای 12 طرح جدید نیز آغاز شد.

از جمله این طرح‌ها می‌توان بهره برداری از بزرگراه اراک-خمین، بزرگراه خمین-محلات، تصفیه خانه آب شهرستان محلات، بیمارستان 32 تخت خوابی شهرستان مأمونیه و افتتاح تقاطع غیر همسطح امام حسن(ع) و پارکینگ طبقاتی ثنا در اراک را نام برد.

تقاطع غیر همسطح امام حسن (ع) که اولین پروژه اجرا شده توسط قرارگاه خاتم الانبیا است که پس از کش و قوس‌های فراوان در پارلمان شهری اراک و چندین جلسه با نمایندگان دولت در استان بالاخره به بهره‌برداری رسید، هر چند که بهره‌برداری از این پروژه با توجه به ناقص بودن رینگ کنار گذر اراک آن چنان که باید نمی‌تواند در تسهیل ترافیک شهری اثرگذار باشد اما به هر سو از این بهره‌برداری می‌تواند به عنوان قدمی برای توسعه شهری یاد کرد، توسعه‌ای که همچنان در گیر و دار عدم کارشناس باوری مدیریت شهری اراک است.

کد خبر : ۴۲۲۴۸۰